Jaguar XKSS znovuzrozen. Sporťák za 40 milionů zní úchvatně!

Na autosalonu v Los Angeles srdce petrolheada opět zaplesalo. Po modelu E-Type Lightweight se Jaguar rozhodl dát nový život i polozávodnímu XKSS. Výsledek je famózní.

Když se před lety Jaguar dostal do indických rukou Tata Motors, pravověrní fanoušci ohrnovali nos. Indové však každým rokem dokazují, že o anglickou tradici pečují více než dobře. Syrová stará škola, která je z nového XKSS cítit, zcela vyvažuje dieselové SUV, které v současnosti v Coventry také umí vyprodukovat.

Původně byl model XKSS silniční verzi veleúspěšného D-Type, které vyhrálo závod Le Mans. Sportovního vozu se vyrobilo pouhých 25 kusů. Bohužel, devět z nich v roce 1957 shořelo přímo v továrně v Coventry. Ty, které se dochovaly, jsou jedněmi z nejcennějších veteránů na světě. Kousek, který vlastnil Steve McQueen, je v současnosti oceňován na třicet milionů dolarů – přes 763 milionů korun. Díky Jaguaru si však XKSS můžete koupit za „pouhých“ 40 milionů korun. Jde však o úplně nové auto.

Zajímavosti | Retro | Video | Sportovní auta | Jaguar

Video: Jak se rodí vzácný Lightweight Jaguar E-type

Odhadujete správně, Jaguar vyrobí devět kusů. Těch devět, které světu dluží. Na projektu se opět podílí skupina zodpovědná za E-Type Lightweight, který byl představen před dvěma lety. Při výrobě prý použije stejné metody, jako před šedesáti lety. Původní nákresy sice byly ztraceny, pomocí skenování přeživších modelů XKSS se to však v kombinaci s pečlivou ruční výrobou povedlo.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků