Jaguar XKR-S GT: lahůdka pro USA, vznikne jen 30 vozů

Značka Jaguar připravila speciální sérii svého špičkového kupé XKR-S. V Evropě se jí ale nedočkáme.

U současného dvoudveřového modelu Jaguar XK, jenž zůstává důstojným nositelem odkazu někdejších vozů Jaguar XK z poloviny minulého století, je to celkem jednoduché: čím delší jméno, tím drsnější vzhled a větší výkony. Aktuální sestava XK, XKR a XKR-S nyní dostala nového člena v podobě modelu Jaguar XKR-S GT. Půjde o speciální edici čítající pouhých 30 kusů, představí se na nadcházejícím autosalonu v New Yorku a určena je výhradně severoamerickým zákazníkům. A jen ve velkém křídle její kouzlo netkví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR-S GT jako špičkový model svého druhu

Novinka je specifickou adaptací standardního modelu Jaguar XKR-S. Pod její kapotou se tak skrývá nezměněný osmiválec s přeplňováním kompresorem, objemem 5,0 l, výkonem 550 koní (405 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 680 Nm od 2 500 do 5 500 ot./min. Ten se na kola zadní nápravy přenáší skrze šestistupňovou automatickou převodovku. Ačkoli je nejvyšší rychlost stejná jako u XKR-S (tj. 300 km/h), zrychlení z 0 na 96 km/h (60 mph) se zkrátilo o 0,3 s na výsledných 3,9 s.

Testy | Sportovní auta | Kabriolety | Jaguar

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Na první pohled se novinka dočkala hlavně sady aerodynamických prvků, mezi kterými pochopitelně vyniká pevné přítlačné křídlo na zádi, jež údajně při rychlosti 300 km/h zvyšuje přítlak na zadní nápravě o 145 kg. Jde sice především o estetický efekt, ale příspěvek jízdním výkonům i vlastnostem je hmatatelný. Při vývoji série Jaguar XKR-S GT využili konstruktéři svých zkušeností s přípravou menšího modelu Jaguar F-Type, na základě kterých byly přepracovány silentbloky, ložiska, ramena závěsů kol i stavba zadního pomocného rámu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na voze vyniká sestava aerodynamických doplňků včetně zadního spoileru

Z modelu Jaguar F-Type bylo převzato také strmější řízení, rozchod předních kol se zvětšil o 52 mm a tlumiče mají proměnnou charakteristiku. Přední nárazník nese dodatečné elementy z uhlíkových kompozitů v podobě lízátka ve spodní části s navazujícím rozšířením předních blatníků v jejich náběhové části a dvou párů křidélek po stranách, kapota disponuje přídavnými ventilačními otvory. Důvodem instalace nových aerodynamických prvků je hlavně zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech a zlepšení odvětrávání motorového prostoru a brzd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XKR-S GT vznikne v počtu pouhých 30 exemplářů

Ano, brzdy: muziko, hrajte tuš! Jaguar na voze XKR-S GT totiž vůbec poprvé v dějinách svých sériových modelů použil brzdovou soustavu s uhlíko-keramickými kotouči, přičemž nyní patřil již k posledním producentům sportovních automobilů, kteří je ve své nabídce nemají. Tyto kotouče mají průměr 398 na předních a 380 mm na zadních kolech a působí na ně mohutné třmeny se žlutým lakováním. Kromě nesporného zvýšení účinnosti, zvláště při rychlé jízdě na okruzích, instalace tohoto systému údajně snížila hmotnost vozu o plných 21 kg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků