Jaguar XKR 2011: nové edice Speed a Black

Jaguar se v Ženevě pochlubí také dvojicí speciálních sérií odvozených z modelu XKR. Jedna z nich bude nejrychlejším XK všech dob.

Vrcholná verze řady Jaguar XK je poháněna pětilitrovým, přeplňovaným osmiválcem. Komu by základní provedení nestačilo, bude si moci od letošního roku pořídit vůz v jedné z vyšperkovaných edicí, které možnosti XKR posunou ještě dale.

První z uvedených paketů se jmenuje jednoduše Speed a tímto titulem dekorované vozy se vyznačují posunutím omezovače nejvyšší rychlosti ze standardních 250 km/h až na 280 km/h. Jaguar XKR se Speed Packem se tak stane nejrychleji jezdícím továrním Jaguarem XK všech dob (jak málo stačilo...). Automobilka Jaguar uvádí, že pro toto navýšení musela upravit i aerodynamiku. Modifikace předního nárzaníku a větší zadní křídlo mají vozu zaručit stabilitu i při rychlostech blízkých hranici 300 km/h. Zároveň došlo k přenastavení posilovače řízení s degresivním účinkem, který nyní s rostoucí rychlostí klesá ještě výrazněji.

Do sériové výbavy tohoto modelu patří rovněž dvacetipalcové ráfky Kasuga, skrze které prosvítají rudé brzdiče (od nynějška standardní novinka modelu XKR 2011). Chromované linky obklopují zasklení, masku chladiče, vstupy chladicího vzduchu a víko zavazadelníku. Difuzor v zadním nárazníku je lakován v barvě karosérie, lze přitom volit z odstínů Kyanite Blue, Liquid Silver, Lunar Grey, Polaris White, Salsa Red, Spectrum Blue a Ultimate Black.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nepatrně dražší provedení s taktéž triviálním názvem Black se vyznačuje například černě lakovanými dvacetipalcovými ráfky Kalimnos, chromovaných lištiček je na jeho karosérii podstatně méně a naprostá většina doplňků je lakována v barvě karosérie.

U verze Black Pack lze bohužel vybírat jen ze tří barevných odstínů, a sice Polaris White, Salsa Red a Ultimate Black. Za další příplatky lze karosérie dozdobit grafikou z programu XKR Side Graphic. Interiér se vyznačuje čalouněním tmavě šedou kůží v několika druzích zrnitosti a s možností použití kontratního stehování. Co se obkladů palubní desky a dveří týče, vybírat lze z materiálů Mesh Aluminum, Dark Oak a Piano Black. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba výše popsané pakety se světu představí na autosalonu v Ženevě a dostupné budou pouze pro model Jaguar XKR Coupe, jenž se na (relativně) domácí půdě prodává za ceny od 74 955 liber. Sada Speed Pack bude k mání za příplatek 3 500 liber, paket Black Pack vás přijde na 4 000 liber. Jaguar společně s těmito pakety představí též modifikace celé řady XK pro modelový rok 2011, jež spočívají například v náhradě rezervního kola lepicí sadou IMS (což prý ušetří až 30 litrů prostoru pro zavazadla) a možností připlatit si za nově koncipovanou sadu zavazadel.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků