Jaguar XK-S: „sportem” proti krizi

Jaguar přichází s omezenou sérií svého dvoudvéřového modelu XK s označením XK-S. S rovná se sportovní?

Pokud vyrábíte luxusní auta a chcete se s úspěchem přenést přes rozbouřenou dobu globální ekonomické krize, máte v podstatě jen dvě možnosti, jak navyšovat, nebo alespoň zachovat své prodeje: radikálně snížit výrobní náklady, nebo svůj výrobek vyšperkovat, osadit jej řadou exkluzivních prvků vzbuzujících punc jedinečnosti a doufat, že vaše snažení nevyjde vniveč a zákazníci zastřihají ušima.

Australská divize značky Jaguar zvolila druhou možnost a dala za vznik omezené sérii svého kupé XK. Vůz opatřila nápisem XK-S a podejní cenu standardního vozu navýšila o 25 000 dolarů. Očekáváte sportovní model, zřazený kamsi mezi XK a XK-R? No, při troše fantazie...

Musíte ale smýšlet hodně pozitivně. Pod kapotou totiž zůstalo vše při starém a produkční osmiválec 4,2 l s výkonem 298 koní se obešel bez dodatečných úprav. Modifikace se tak dotkly v podstatě jen vzhledu vozu uvnitř a vně. Na první pohled se Jaguar XK-S od standardního modelu liší dvacetipalcovými litými koly Senta, luxusním provedením interiéru s všestranně elektricky seřiditelnými a perforovanou kůží čalouněnými sedadly, leštěným hliníkovým madlem voliče převodovky a matně lesklými pedály. U Jaguaru se však soustředili především na úpravy exteriéru. Oba nárazníky dostaly doplňkové spoilery ve spodní části, otvory na odvětrávání motorového prostoru chromované rámečky a nový materiál na obou oválných mřížkách v předním nárazníku. Dojem z celku zakončuje pár chromovaných hranaých koncovek výfuků, které vystupují skrz zadní spoiler.

Písmeno S tak v tomto případě znamená spíše „Show” než „Sport”, není dokázáno, že by výše zmíněné doplňky přidávaly nějaké koně, zlepšovaly časy zrychlení, nebo zvyšovaly maximální rychlost. Ale v krizové době stejně nebude na benzin...

Výrobce ohlásil, že vyrobí jen devět vozů řady XK-S. Špatnou zprávou je, že budou k dispozici pouze na australském trhu, nicméně jsme přesvědčeni, že pokud se tato „strategie” ujme (v dnešní době by na to ale vsadil asi málokdo), dočkáme se dalších podobných verzí i pro jiné trhy, neboť automobilce je dozajista vyplatí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XK-S
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků