Mam XJ-S '89, 5.2 V12. Krasne a pohodlne GT (to by som dal ozaj velmi velkymi pismenami). Na to ako je to auto stare (myslim rok vyroby, ale hlavne design) je velmi tiche. Samozrejme teraz interier vrzga, plasty sa tru o seba - avsak vysoka guma, dlhe auto, V12 ktory je stale na 1500 rpm je ticho a pohoda. Povodne som chcel faceliftovanu verziu V12 6.0 len koli 4stupnovej prevodovke. Avsak po zvezeni s 3stupnovym automarom (kde som pochopil ze je to sprevodovane "2 - 4 - 6"; inak poveda prvy prevod do "100", druhy prevod "170", treti prevod "240" nieco ma do seba a ten velky krutiaci moment je super). Spotreba napokon nie je tak hrozna (na to ze je to V12, stary autom) - ja sa drzim okolo 14, ustalena 90-100, dava dokonca este spotrebu nizsie. Bohuzial to auto neskutocne topi - motor V12 a velka prevodovka ma v sucte ~25 tekutin (motorovy, prevodovy olej, chladiaca kvapalina). Po 30 minutach jazdy ked sa to vsetko zahraje, dost to hreje na nahy. Ma to vsak fungujucu (!) klimatizaciu (!). XJ-S (ak nehladate vystavny kus) sa da zohnat za velmi rozumne peniaze, ako druhe auto, alebo zaciatok youngtimer zbierky britskych aut - ideal. Zvuk Jaguar V12 je nepopisatelny (moderne, ale aj starsi Ferrari, AM, Lambo su ozaj sportovo ladene motory - Jag je proste Jag, a pohoda). Je to pre mna prave cestovanie vo velkom GT (s velmi pouzitelnym kufrom; dam tam aj kocik; syn moze byt v autosedacke v predu - mimochom syn miluje Jag; dobre sa mu v nom spinka ...)
Stáří nehraje roli, když je tam 12 válců, pokud jde o tichost. Já mám BMW 750 staré 27 let a motor do 4000 ot. taky není skoro slyšet.
Hezký článek, mám v garáži levostranné XJ-SC po renovaci s manuální převodovkou a dělá mi radost :)
Inu ... a já dokonce vím v jaké garáži.... B-]B-]B-]B-]
Mám jednoho v garáži. rok 77 a než jsem ho začal renovovat tak jezdil fakt skvěle. Těch 7s na 100-vku mi přijde hanlivé. Mě to přišlo tak na 5s. Fakt brutální tah a úžasná přilnavost. No snad ho už dokončím a znovu vyjedu... Díky za článek.
100-vku?Příšerný slepenec. Proč nenapíšeš normálně stovku? A přeju ti hodně radosti z vlastnoruční renovace krásného auta.
Mě to připadalo vždycky hrozně težkopádné ani sporťák ani limuzína něco mezi no nevím, není to můj šálek, má to pěkný design to se mi líbí.Škodovka to je jiná káva, Fabie je super auto v článku to, ale nemělo co dělat.
ano.. něco mezi.. to jsou přesně auta kategorie GT...
Jo jo, to byla auta ještě krásná...
Ale i dnes jsou krásná. Například F-type je překrásný sporťák. Jinak na sedmdesátá léta nadmíru povedený a luxusní interiér. Ty dvě chromovaná udělátka kolem řadicí páky jsou popelníčky? :-) Poznámka v článku o Fábii htp tam býti nemusela. Závěrem děkuji za hezký článek.
Musela :-). Ale jinak děkuji za reakce.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.