Jaguar XJS (1975-1996): Grand tourer s kočkou

11 komentářů

pepO
20. července • 9:31

Mam XJ-S '89, 5.2 V12. Krasne a pohodlne GT (to by som dal ozaj velmi velkymi pismenami). Na to ako je to auto stare (myslim rok vyroby, ale hlavne design) je velmi tiche. Samozrejme teraz interier vrzga, plasty sa tru o seba - avsak vysoka guma, dlhe auto, V12 ktory je stale na 1500 rpm je ticho a pohoda. Povodne som chcel faceliftovanu verziu V12 6.0 len koli 4stupnovej prevodovke. Avsak po zvezeni s 3stupnovym automarom (kde som pochopil ze je to sprevodovane "2 - 4 - 6"; inak poveda prvy prevod do "100", druhy prevod "170", treti prevod "240" nieco ma do seba a ten velky krutiaci moment je super). Spotreba napokon nie je tak hrozna (na to ze je to V12, stary autom) - ja sa drzim okolo 14, ustalena 90-100, dava dokonca este spotrebu nizsie. Bohuzial to auto neskutocne topi - motor V12 a velka prevodovka ma v sucte ~25 tekutin (motorovy, prevodovy olej, chladiaca kvapalina). Po 30 minutach jazdy ked sa to vsetko zahraje, dost to hreje na nahy. Ma to vsak fungujucu (!) klimatizaciu (!). XJ-S (ak nehladate vystavny kus) sa da zohnat za velmi rozumne peniaze, ako druhe auto, alebo zaciatok youngtimer zbierky britskych aut - ideal. Zvuk Jaguar V12 je nepopisatelny (moderne, ale aj starsi Ferrari, AM, Lambo su ozaj sportovo ladene motory - Jag je proste Jag, a pohoda). Je to pre mna prave cestovanie vo velkom GT (s velmi pouzitelnym kufrom; dam tam aj kocik; syn moze byt v autosedacke v predu - mimochom syn miluje Jag; dobre sa mu v nom spinka ...)

bafunak
22. července • 15:37

Stáří nehraje roli, když je tam 12 válců, pokud jde o tichost. Já mám BMW 750 staré 27 let a motor do 4000 ot. taky není skoro slyšet.

Hynek
19. července • 22:17

Hezký článek, mám v garáži levostranné XJ-SC po renovaci s manuální převodovkou a dělá mi radost :)

Tomáš
18. srpna • 21:44

Inu ... a já dokonce vím v jaké garáži.... B-]B-]B-]B-]

Petr
19. července • 15:55

Mám jednoho v garáži. rok 77 a než jsem ho začal renovovat tak jezdil fakt skvěle. Těch 7s na 100-vku mi přijde hanlivé. Mě to přišlo tak na 5s. Fakt brutální tah a úžasná přilnavost. No snad ho už dokončím a znovu vyjedu... Díky za článek.

Fantomas
19. července • 19:43

100-vku?
Příšerný slepenec. Proč nenapíšeš normálně stovku?
A přeju ti hodně radosti z vlastnoruční renovace krásného auta.

uzbek
19. července • 12:40

Mě to připadalo vždycky hrozně težkopádné ani sporťák ani limuzína něco mezi no nevím, není to můj šálek, má to pěkný design to se mi líbí.
Škodovka to je jiná káva, Fabie je super auto v článku to, ale nemělo co dělat.

Martin Motyčka
19. července • 19:21

ano.. něco mezi.. to jsou přesně auta kategorie GT...

michal Žilka
19. července • 9:24

Jo jo, to byla auta ještě krásná...

Aladin
19. července • 9:57

Ale i dnes jsou krásná. Například F-type je překrásný sporťák. Jinak na sedmdesátá léta nadmíru povedený a luxusní interiér. Ty dvě chromovaná udělátka kolem řadicí páky jsou popelníčky? :-) Poznámka v článku o Fábii htp tam býti nemusela. Závěrem děkuji za hezký článek.

Václav Holec
20. července • 14:15

Musela :-). Ale jinak děkuji za reakce.

Doporučujeme

Články odjinud