Jaguar XJ Supersport pro Nürburgring

Značka Jaguar na severní smyčku vrhla speciálně upravený prototyp vycházející z prodlouženého (proč???) sedanu Jaguaru XJ.

Pověstné „taxíky“ na legendární Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring dávají zájemcům o vstřebání atmosféry tohoto významného místa možnost poznat jeho kouzlo v rychlém tempu, ale zároveň v bezpečí. Dosud tato úloha patřila především vozům značky BMW, což by se ale mělo záhy změnit: výzkumné středisko Jaguaru, sídlící právě na Nordschleife, pro zájemce svižné svezení připravilo speciální prototyp Jaguar XJ Supersport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Supersport, nové ´Ring Taxi pro Nordschleife 

Ten vychází z konvenčního „hliníkového“ sedanu Jaguar XJ s prodlouženým rozvorem náprav, který mimochodem pro rychlé změny směru jízdy není zrovna ideálním řešením. Vůz je doplněn sériovým, kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem s objemem 5,0 l, výkonem 510 koní (375 kW) a točivým momentem 625 Nm a příplatkovými sadami výbav Sport Pack a Speed Pack.

Testy | Jaguar

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Mezi jejich benefity patří především mírné posunutí omezovače nejvyšší rychlosti z obligátních 250 až na 280 km/h. Připomeňme, že ústrojí spojené s šestistupňovou automatickou převodovkou vozu zajistí zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s. Po technické stránce se na voze nic nezměnilo, zvenčí si ale všimneme specifického, matově šedého lakování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bezpečnost posádky mají zajistit závodní sedadla a ochranný rám

Změn však doznal interiér. Obvyklé luxusní sedačky s vyhříváním a ventilací byly nahrazeny čtveřicí samostatných skořepinových sedadel opatřených čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Pokud by se cestou po Nordschleife „něco pokazilo“, může se posádka spolehnout na vestavěný trubkový ochranný rám. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků