Jaguar XJ Supersport pro Nürburgring

Značka Jaguar na severní smyčku vrhla speciálně upravený prototyp vycházející z prodlouženého (proč???) sedanu Jaguaru XJ.

Pověstné „taxíky“ na legendární Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring dávají zájemcům o vstřebání atmosféry tohoto významného místa možnost poznat jeho kouzlo v rychlém tempu, ale zároveň v bezpečí. Dosud tato úloha patřila především vozům značky BMW, což by se ale mělo záhy změnit: výzkumné středisko Jaguaru, sídlící právě na Nordschleife, pro zájemce svižné svezení připravilo speciální prototyp Jaguar XJ Supersport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Supersport, nové ´Ring Taxi pro Nordschleife 

Ten vychází z konvenčního „hliníkového“ sedanu Jaguar XJ s prodlouženým rozvorem náprav, který mimochodem pro rychlé změny směru jízdy není zrovna ideálním řešením. Vůz je doplněn sériovým, kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem s objemem 5,0 l, výkonem 510 koní (375 kW) a točivým momentem 625 Nm a příplatkovými sadami výbav Sport Pack a Speed Pack.

Testy | Jaguar

Test Jaguar XJ 3,0 D: dieselový aristokrat

Mezi jejich benefity patří především mírné posunutí omezovače nejvyšší rychlosti z obligátních 250 až na 280 km/h. Připomeňme, že ústrojí spojené s šestistupňovou automatickou převodovkou vozu zajistí zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s. Po technické stránce se na voze nic nezměnilo, zvenčí si ale všimneme specifického, matově šedého lakování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bezpečnost posádky mají zajistit závodní sedadla a ochranný rám

Změn však doznal interiér. Obvyklé luxusní sedačky s vyhříváním a ventilací byly nahrazeny čtveřicí samostatných skořepinových sedadel opatřených čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Pokud by se cestou po Nordschleife „něco pokazilo“, může se posádka spolehnout na vestavěný trubkový ochranný rám. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků