Jaguar XJ Sentinel: pancéřovaná verze je tu

Dost bylo německé nadvlády na poli obrněných supervozů. Se svojí troškou do mlýna nyní přichází i britský Jaguar.

Pokud se cítíte ohroženi ze strany spoluobčanů, kteří vám závidí vaše poctivě vydělané miliony, nemusíte již usedat do pancéřovaných německých limuzín a SUV. Automobilka Jaguar hodlá na blížícím se autosalonu v Moskvě (proběhne na konci srpna) představit obrněnou verzi svého sedanu XJ s označením Sentinel. Ta by měla svého uživatele uchránit od následků útoků pistolí i výbušninou. Vůz byl vyvinut ve spolupráci se specializovanou společností Centigon, jež nabízí pancéřování až do úrovně B7 (podle specifikací norem BS EN 1522 FB7 a BS EN 1063 BR7-), podrobnosti najdete v přiložené tabulce.

Většina karosářských dílů byla vyložena plátováním z vysokopevnostní oceli nebo kevlaru, podvozek je vyztužen tak, aby odolal explozi o síle 15 kg TNT. Jaguar XJ Sentinel vyjíždí na speciálních devatenáctipalcových slitinových ráfcích obouvajících pneumatiky Dunlop Self Supporting Technology o rozměru 245/45 schopné pohybu i po průrazu. I přes radikální modifikace má typ Sentinel vypadat na první pohled identicky se standardním Jaguarem XJ. Sentinel vychází z verze s prodlouženým rozvorem náprav a o jeho pohon se stará standardní pětilitrový osmiválec AJ-V8 GEN III s výkonem 385 koní (283 kW) a točivým momentem 515 Nm spřažený s šestistupňovou automatickou převodovkou.

Pancéřování se pochopitelně citelně projevilo na jízdních výkonech a využitelnosti, Sentinel disponuje pohotovostní hmotností 3 300 kg, kvůli níž klesla nejvyšší rychlost na 195 km/h a čas potřebný pro zrychlení z klidu na 100 km/h se prodloužil 9,7 s. Užitečná hmotnost zůstala na relativně slušných 500 kg, spotřebu paliva Jaguar (raději) neuvádí. O stabilitu se starají přepracované závěsy kol s aktivním řízením tuhosti tlumičů a nové řízení. Výkonnější brzdová soustava pochází ze standardního Jaguaru XJ Supercharged.

Další detaily o Sentinelu jistě přinese jeho představení v Moskvě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Sentinel
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků