Jaguar XJ se netradičně testoval v Bombaji při roznášce obědů

Značka Jaguar velmi netradičně prověřila v Bombaji nový systém InControl Touch Pro, který je určený pro nejnovější model XJ. V závodě v ucpaných ulicích města čelil tradičnímu nejlepšímu doručovacímu systému Dabbawala. Řada zaměstnanců v Bombaji využívá Dabbawaly k tomu, aby jim na pracoviště dovezli doma připravené jídlo. Těmto lehkým jídlům se říká „dabba“, odtud jejich název. Při práci využívají složitý štafetový systém zahrnující vlaky, autobusy, jízdní kola a chůzi.

Jeden Dabbawala tak vyměnil tvrdé sedlo kola a hluk rušných ulic za kožená masážní sedadla a nový multimediální systém InControl Touch Pro luxusního Jaguaru XJ. Řidič využíval nový navigační systém, který jej provedl hustým provozem, zatímco konkurenční Dabbawala se vydal tradiční trasou.

Byl to hodně odlišný zážitek od toho, na co jsem zvyklý! Normálně mě masírují tak akorát hrboly na silnici! Ta sedadla byla úžasná. A nikdy by mě nenapadlo, že může být Bombaj tak tichá. V autě jsem byl jako v jiném světě. Ten závod jsme brali vážně. Máme tady velmi dobře vyvinutý systém. Mnozí říkají, že není možné jej překonat. Ale XJ kupodivu vyhrálo! Navigační systém hodně pomohl, ale měli jsme také štěstí, protože druhého Dabbawalu zdrželo neobvyklé zpoždění vlaku,řekl Dabbawala.

Systém Dabbawala byl založen v roce 1890. Je považován za podnikatelský zázrak a jednou byl dokonce předmětem studie Harvardské obchodní školy. Je nízkonákladový, vysoce efektivní a ekologický, nevyužívá žádné IT systémy a dokonce ani mobilní telefony, přesto jsou chyby extrémně vzácné. Specialista na logistiku Federal Express do Bombaje dokonce posílá své zaměstnance, aby se od tohoto systému učili.

Kromě zátěžové vesty, která pomáhá nést více nákladu díky podpěrám z lehkého, ale odolného hliníku, nebyl tento systém nijak vylepšen novými technologiemi. Dnes přibližně 5 000 Dabbawalů doručuje přes 130 000 obědů denně, šest dní v týdnu, 52 týdnů v roce.

Všudypřítomný hustý provoz komplikuje průjezd ulicemi města, proto je tento systém tolik využívaný. Soutěžní trať byla ale navržena tak, aby nabídla vyrovnaný závod i při ucpaných ulicích. Dynamické mapování s přiblížením na navigačním systému nicméně umožnilo modelu XJ dojet do cíle s předstihem.

Multimediální systém InControl Touch Pro je vybaven vysoce výkonným čtyřjádrovým procesorem a pracuje na nejmodernější, ultrarychlé síti Ethernet. Tato technologie dovoluje mimořádně rychlý přenos dat až rychlostí 1 Gb/s. To vše zaručuje přesnou grafiku, rychlé odezvy a připravuje systém pro možnost výrazných aktualizací jeho funkcí v budoucnosti. 
 

Touto akcí jsme měli možnost nahlédnout pod pokličku tajemství systému Dabbawala a opravdu nám to ukázalo, jak účinný může tento proces být i bez použití moderních technologií. Nové XJ bylo během závodu v městských ulicích nejen komfortním společníkem. Navzdory svým rozměrům je hbité, snadno ovladatelné a dynamické, díky čemuž dokázalo snadno kličkovat v hustém provozu,“ dodal Ian Hoban, Vehicle Line Director

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků