Jaguar XJ se netradičně testoval v Bombaji při roznášce obědů

Značka Jaguar velmi netradičně prověřila v Bombaji nový systém InControl Touch Pro, který je určený pro nejnovější model XJ. V závodě v ucpaných ulicích města čelil tradičnímu nejlepšímu doručovacímu systému Dabbawala. Řada zaměstnanců v Bombaji využívá Dabbawaly k tomu, aby jim na pracoviště dovezli doma připravené jídlo. Těmto lehkým jídlům se říká „dabba“, odtud jejich název. Při práci využívají složitý štafetový systém zahrnující vlaky, autobusy, jízdní kola a chůzi.

Jeden Dabbawala tak vyměnil tvrdé sedlo kola a hluk rušných ulic za kožená masážní sedadla a nový multimediální systém InControl Touch Pro luxusního Jaguaru XJ. Řidič využíval nový navigační systém, který jej provedl hustým provozem, zatímco konkurenční Dabbawala se vydal tradiční trasou.

Byl to hodně odlišný zážitek od toho, na co jsem zvyklý! Normálně mě masírují tak akorát hrboly na silnici! Ta sedadla byla úžasná. A nikdy by mě nenapadlo, že může být Bombaj tak tichá. V autě jsem byl jako v jiném světě. Ten závod jsme brali vážně. Máme tady velmi dobře vyvinutý systém. Mnozí říkají, že není možné jej překonat. Ale XJ kupodivu vyhrálo! Navigační systém hodně pomohl, ale měli jsme také štěstí, protože druhého Dabbawalu zdrželo neobvyklé zpoždění vlaku,řekl Dabbawala.

Systém Dabbawala byl založen v roce 1890. Je považován za podnikatelský zázrak a jednou byl dokonce předmětem studie Harvardské obchodní školy. Je nízkonákladový, vysoce efektivní a ekologický, nevyužívá žádné IT systémy a dokonce ani mobilní telefony, přesto jsou chyby extrémně vzácné. Specialista na logistiku Federal Express do Bombaje dokonce posílá své zaměstnance, aby se od tohoto systému učili.

Kromě zátěžové vesty, která pomáhá nést více nákladu díky podpěrám z lehkého, ale odolného hliníku, nebyl tento systém nijak vylepšen novými technologiemi. Dnes přibližně 5 000 Dabbawalů doručuje přes 130 000 obědů denně, šest dní v týdnu, 52 týdnů v roce.

Všudypřítomný hustý provoz komplikuje průjezd ulicemi města, proto je tento systém tolik využívaný. Soutěžní trať byla ale navržena tak, aby nabídla vyrovnaný závod i při ucpaných ulicích. Dynamické mapování s přiblížením na navigačním systému nicméně umožnilo modelu XJ dojet do cíle s předstihem.

Multimediální systém InControl Touch Pro je vybaven vysoce výkonným čtyřjádrovým procesorem a pracuje na nejmodernější, ultrarychlé síti Ethernet. Tato technologie dovoluje mimořádně rychlý přenos dat až rychlostí 1 Gb/s. To vše zaručuje přesnou grafiku, rychlé odezvy a připravuje systém pro možnost výrazných aktualizací jeho funkcí v budoucnosti. 
 

Touto akcí jsme měli možnost nahlédnout pod pokličku tajemství systému Dabbawala a opravdu nám to ukázalo, jak účinný může tento proces být i bez použití moderních technologií. Nové XJ bylo během závodu v městských ulicích nejen komfortním společníkem. Navzdory svým rozměrům je hbité, snadno ovladatelné a dynamické, díky čemuž dokázalo snadno kličkovat v hustém provozu,“ dodal Ian Hoban, Vehicle Line Director

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 7 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků