Jaguar XJ: dvě velikosti, podle chuti (spy photos)

Po sérii snímků pořádně zahalených testovacích vozů Jaguaru XJ vám nyní konečně přinášíme něco, co o skutečných tvarech nové „kočky“ napoví podstatně více. Automobilka se zbavila metráků kamufláže a vypustila na zkoušky stroje pouze ve vlastní kůži.

Není již žádným překvapením, že Jaguar se u XJ inspiroval designem menšího XF. Důležitější zprávou ale je, že nový model dostane karoserii čtyřdveřového coupé, podobně jako je tomu u Mercedesu CLS. Vůz tak obdrží mnohem sportovnější vzhled, ale díky upravené celohliníkové platformě s označením X351 a širšímu rozchodu kol také sportovnější jízdní vlastnosti.

Přednedávnem, když se XJ prohánělo po Nűrburgringu s kamufláží jako hrom, si povšimli špionážní fotografové zajímavé věci - vůz bude na trhu k dispozici zřejmě ve dvou velikostech, jednou standardní a druhou prodlouženou. Tento fakt si mimochodem můžete všimnout na přiložené fotce, kde je rozdíl patrný na velikosti zadních dveří.

Datum příchodu vozu na trh měl být zpočátku až v roce 2011, no poslední informace hovoří o mnohem dřívějším termínu. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Jaguar XJ konečně „odlehčen”


Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Tady jsou pro porovnání k vidění dvě verze různé délky karoserie

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků