Jaguar XJ: chystá se verze s pohonem všech kol. Konečně!

Kombinace naftového motoru s pohonem všech kol je v posledních letech čím dál populárnější. Platí to jak pro SUV, tak pro sedany nebo luxusní limuzíny. Mercedes-Benz nabízí 4Matic ke své „eskové“ třídě už nějaký ten pátek a to samé můžeme říci také o Audi A8. V minulém roce se po dlouhé době přidalo BMW, které instalovalo xDrive do řady sedm.

Nejdelší vedení prokázal Jaguar. Ale nakonec i představitelé této značky pochopili, že jednou z cest k úspěchu je systém pohonu všech kol. Přišel tedy slib, že se časem objeví model XJ ve verzi 4x4. Bohužel si musíme ještě chvilku počkat. Podle všeho se pohon všech kol dostaví v rámci faceliftu, který se odehraje zhruba za dva roky.

Ale tím to u Jaguaru nekončí. Chystá se totiž model střední třídy coby nástupce X-Type. Ten se zařadí pod současné XF a také on by měl využívat pohon všech kol. Údajně by se měli o své pozice začít bát takoví konkurenti, jakými jsou pětkové BMW nebo Audi A4. Cena tohoto zatím nepojmenovaného modelu má začínat dle neoficiálních informací na 31 850 eur. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ a Jaguar X-Type
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků