Jaguar XJ Arden AJ14: na cestu na odpočinek

Jaguar XJ se s výrobou pomalu loučí, ale bude to jistě odchod velkolepý. Na cestě do výslužby jej doprovodí i nová úprava Arden.

Zatím největší Jaguar se již chystá do výslužby, to však neznamená, že by se vytrácel z pozornosti řady skalních příznivců či ladičských firem. Ačkoli se již nějaký ten pátek vyrábí, nejde ve skutečnosti o nijak zastaralý vůz. K tomuto dojmu by totiž mohl svádět i jeho „retro“ styling, ale o opaku svědčí již jen hliníková konstrukce jeho skeletu a znamenité jízdní výkony. Uvnitř již pravda není na úrovni luxusních matadorů moderní doby v podobě řady S od Mercedesu, natož nové „sedmičky“ od BMW. Jde však především o elektroniku, protože vysoká kvalita použitých materiálů zůstává a výraznějšího pokroku v této disciplíně již dosáhnout nelze. V zákulisí Jaguaru se již dokončuje vývoj jeho nástupce, věnovali jsme se mu třeba na tomto místě, nicméně společnost Arden ještě připravila pro stávající generaci sadu úprav pod kódovým označením AJ14.  

Arden se pokusil vtisknout současnému Jaguaru XJ modernější povahu. V rámci těchto snah upravil příď vozu aplikací horizontálně situovaných denních světel se zdroji LED v blízkosti mlhových světel, párem „lízátek“ pod sériovým spoilerem a nově koncipované dvoudílné masky chladiče z nerezové oceli. Nezanedbal ani pohonnou jednotku uloženou podélně pod dlouhou kapotou. Je přitom jedno, vyberete-li si naftové provedení, nebo vrcholný, kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 l, jenž po aplikaci připravených úprav dosahuje výkonu 480 koní.

Drobných úprav doznala u Ardenu též záď vozu. V rámci nich byla osazena novým nárazníkem s difuzérem. Ten je přitom koncipován tak, aby byl skutečně funkční a snižoval vztlak v oblasti zadní nápravy a zlepšoval tím jízdní stabilitu. Osvědčenou modifikací jsou působivá litá kola, a ani tato kreace není výjimkou. U Ardenu tak vůz osadili „liťáky“ značky Zelem One, zadní část je navíc zdobena nově vyvinutou dvojicí výfukových koncovek, vhodně zapracovanou do zadního nárazníku.

Závěrem připomeňme, že zcela nová generace Jaguaru XJ bude představena v půli příštího roku, a teprve tehdy je Jaguar připraven uvést jeho podrobnosti. Do té doby si však můžete zkrátit čekání třeba nákupem Jaguaru XJ třeba právě v úpravách od Ardenu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Arden AJ14
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků