Jaguar XJ Arden AJ14: na cestu na odpočinek

Jaguar XJ se s výrobou pomalu loučí, ale bude to jistě odchod velkolepý. Na cestě do výslužby jej doprovodí i nová úprava Arden.

Zatím největší Jaguar se již chystá do výslužby, to však neznamená, že by se vytrácel z pozornosti řady skalních příznivců či ladičských firem. Ačkoli se již nějaký ten pátek vyrábí, nejde ve skutečnosti o nijak zastaralý vůz. K tomuto dojmu by totiž mohl svádět i jeho „retro“ styling, ale o opaku svědčí již jen hliníková konstrukce jeho skeletu a znamenité jízdní výkony. Uvnitř již pravda není na úrovni luxusních matadorů moderní doby v podobě řady S od Mercedesu, natož nové „sedmičky“ od BMW. Jde však především o elektroniku, protože vysoká kvalita použitých materiálů zůstává a výraznějšího pokroku v této disciplíně již dosáhnout nelze. V zákulisí Jaguaru se již dokončuje vývoj jeho nástupce, věnovali jsme se mu třeba na tomto místě, nicméně společnost Arden ještě připravila pro stávající generaci sadu úprav pod kódovým označením AJ14.  

Arden se pokusil vtisknout současnému Jaguaru XJ modernější povahu. V rámci těchto snah upravil příď vozu aplikací horizontálně situovaných denních světel se zdroji LED v blízkosti mlhových světel, párem „lízátek“ pod sériovým spoilerem a nově koncipované dvoudílné masky chladiče z nerezové oceli. Nezanedbal ani pohonnou jednotku uloženou podélně pod dlouhou kapotou. Je přitom jedno, vyberete-li si naftové provedení, nebo vrcholný, kompresorem přeplňovaný osmiválec 4,2 l, jenž po aplikaci připravených úprav dosahuje výkonu 480 koní.

Drobných úprav doznala u Ardenu též záď vozu. V rámci nich byla osazena novým nárazníkem s difuzérem. Ten je přitom koncipován tak, aby byl skutečně funkční a snižoval vztlak v oblasti zadní nápravy a zlepšoval tím jízdní stabilitu. Osvědčenou modifikací jsou působivá litá kola, a ani tato kreace není výjimkou. U Ardenu tak vůz osadili „liťáky“ značky Zelem One, zadní část je navíc zdobena nově vyvinutou dvojicí výfukových koncovek, vhodně zapracovanou do zadního nárazníku.

Závěrem připomeňme, že zcela nová generace Jaguaru XJ bude představena v půli příštího roku, a teprve tehdy je Jaguar připraven uvést jeho podrobnosti. Do té doby si však můžete zkrátit čekání třeba nákupem Jaguaru XJ třeba právě v úpravách od Ardenu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ Arden AJ14
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků