Jaguar XJ 2014: další dimenze luxusu i špičkový osmiválec XJR

Vlajková loď automobilky Jaguar prošla pro nadcházející modelový rok sadou úprav směřujících především k většímu komfortu, případně lepším jízdním výkonům.

Zvenčí není, co se modernizace řady XJ týče, moc o čem hovořit, za zmínku tak stojí snad jen alternativně dodávaná, nová osmnáctipalcová kovaná kola Manra, případně upravené dovírání bočních dveří. Více se toho již odehrálo v interiéru vozu, kde například verze s prodlouženým rozvorem náprav nabídnou skutečně luxusní sezení. Samozřejmě hlavně pro dva pasažéry, ačkoli vozy jsou koncipovány jako pětimístné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí sa toho na modernizované řadě Jaguar XJ mnoho nezměnilo, více se toho událo na palubě

Cestující se tak mohou těšit třeba na speciální sedadla, jež nabízejí nejen všestrannou elektrickou seřiditelnost, ale také hned tři masážní programy. S nutností zástavby ovladačů sedadel přichází nová středová loketní opěra, v zadní části opěráků předních sedadel najdeme masivní sklopné stolky.

Testy | Jaguar

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů

U nového Jaguaru XJ lze objednávat také zábavní multimediální systém s dvojicí dotykových monitorů s průměrem 10,2 palce zavěšenou za hlavovými opěrkami předních sedadel. Milovníci kvalitní reprodukce hudby jistě sáhnou po audiosystému Meridian Reference s výkonem 1 300 wattů a soustavou celkem 26 reproduktorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze s prodlouženým rozvorem náprav se dočkaly nových, všestranně stavitelných masážních sedadel či multimediální soustavy

Paleta pohonných jednotek byla beze změn převzata z Jaguaru XJ předchozího modelového roku, ovšem byla plošně doplněna soustavou start/stop pro snížení spotřeby a emisí. Špičkové provedení je opatřeno upravenou verzí zážehového osmiválce s objemem 5,0 l a přeplňováním kompresorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ten pod kapotou XJR dosahuje výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 680 Nm, což vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 280 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 2 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků