Jaguar XJ 2014: další dimenze luxusu i špičkový osmiválec XJR

Vlajková loď automobilky Jaguar prošla pro nadcházející modelový rok sadou úprav směřujících především k většímu komfortu, případně lepším jízdním výkonům.

Zvenčí není, co se modernizace řady XJ týče, moc o čem hovořit, za zmínku tak stojí snad jen alternativně dodávaná, nová osmnáctipalcová kovaná kola Manra, případně upravené dovírání bočních dveří. Více se toho již odehrálo v interiéru vozu, kde například verze s prodlouženým rozvorem náprav nabídnou skutečně luxusní sezení. Samozřejmě hlavně pro dva pasažéry, ačkoli vozy jsou koncipovány jako pětimístné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí sa toho na modernizované řadě Jaguar XJ mnoho nezměnilo, více se toho událo na palubě

Cestující se tak mohou těšit třeba na speciální sedadla, jež nabízejí nejen všestrannou elektrickou seřiditelnost, ale také hned tři masážní programy. S nutností zástavby ovladačů sedadel přichází nová středová loketní opěra, v zadní části opěráků předních sedadel najdeme masivní sklopné stolky.

Testy | Jaguar

Test Jaguar XJ L 3.0 S/C AWD: několik nových argumentů

U nového Jaguaru XJ lze objednávat také zábavní multimediální systém s dvojicí dotykových monitorů s průměrem 10,2 palce zavěšenou za hlavovými opěrkami předních sedadel. Milovníci kvalitní reprodukce hudby jistě sáhnou po audiosystému Meridian Reference s výkonem 1 300 wattů a soustavou celkem 26 reproduktorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze s prodlouženým rozvorem náprav se dočkaly nových, všestranně stavitelných masážních sedadel či multimediální soustavy

Paleta pohonných jednotek byla beze změn převzata z Jaguaru XJ předchozího modelového roku, ovšem byla plošně doplněna soustavou start/stop pro snížení spotřeby a emisí. Špičkové provedení je opatřeno upravenou verzí zážehového osmiválce s objemem 5,0 l a přeplňováním kompresorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ten pod kapotou XJR dosahuje výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 680 Nm, což vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 280 km/h.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků