Jaguar XFR-S Sportbrake zrychlí „na sto“ za 4,8 s

Jedním z mála výrobců luxusních aut, kteří dosud vysloveně na rychlost zaměřené kombi postrádali, patřil Jaguar. To se ale nyní změní…

Ženevská novinka Jaguar XFR-S Sportbrake kombinuje karoserii typu Jaguar XF Sportbrake a techniku špičkového sedanu Jaguar XFR-S. O přípravách této novinky jsme vás informovali už před několika dny, nyní vám už ale můžeme oznámit všechno podstatné. XFR-S Sportbrake byl postaven jako alternativa vozům Mercedes-Benz E63 AMG kombi, Audi RS6 Avant nebo BMW 550i Touring.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekJaguar XFR-S Sportbrake spojuje výkon sedanu XFR-S s větší praktičností kombi XF Sportbrake

Novinka nabídne zavazadlový prostor se základním objemem 550 l, jenž lze sklopením zadních opěradel zvětšit na 1 675 l. O pohon vozu Jaguar XFR-S Sportbrake se stará nezměněný zážehový osmiválec s kompresorem a objemem 5,0 l, jenž dosahuje výkonu 550 koní (405 kW) při 6 500 ot./min. a točivého momentu 680 Nm od 2 500 do 5 500 ot./min. Navazuje na něj samočinná osmistupňová převodovka s řazením Quickshift.

Zajímavosti | Design | Kombi | Premiéry | Luxusní auta | Sedany | Jaguar | Ženeva 2014

Jaguar XF R-Sport přijíždí s odvážným stylingem a naftovým čtyřválcem

Díky tomu nové kombi jede až elektronicky omezených 300 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,8 s, tedy o 0,2 s později než sedan. Na E63 AMG ani RS6 Avant to nestačí, ale je to srovnatelné třeba s 550i Touring. Průměrná spotřeba má činit 12,7 l/100 km, což je o 1,1 l/100 km více než u sedanu. Podvozek byl nově odladěn s ohledem na větší zatížení zadní nápravy, kde najdeme také jiné pružiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Většina aerodynamických doplňků pochází ze sedanu, řešení zádi je nové

Aerodynamické doplňky a specifické karosářské díly včetně prahových obkladů a předního nárazníku byly převzaty z výchozího sedanu XFR-S, díly v zadní části karoserie jsou samozřejmě nové. Ze sedanu pochází také dvacetipalcové lité ráfky s pneumatikami Pirelli o rozměrech 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Prodej nového Jaguaru XFR-S Sportbrake v jeho domovské Anglii odstartuje s prvním dnem letošního dubna. 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek