Jaguar XFR: rozzuřená šelma konečně oficiálně

Jaguar avizoval vývoj ostrého XF již loni. Mezitím se v zahalení předvedl i na různých veřejných okruzích. Teď už není co zakrývat.

Automobilka Jaguar, kterou v loňském roce nejvíce zviditelnila změna majitele, si i po tomto aktu myslí, že svým zákazníkům má ještě co nabídnout. Nicméně, sportovně laděný sedan XF je toho „živým“ důkazem, jeho prodejnost se totiž vyšplhala až do neočekávaně vysokých čísel, takže jej jeden čas dokonce nestíhali ani vyrábět. Proč však po delší době nevytvořit model, který bude mít co říct i na okruhu?

Výsledkem, na jehož oficiální představení jsme čekali více než půl roku, je model XFR s mírně upraveným vzhledem, ale především, upraveným pohonným agregátem, který ze sebe „vyplivne“ opravdu obdivuhodný výkon. Abychom ale nechodili jenom kolem horké kaše, podívejme se rovnou na čísla. V srdci Jaguaru XFR tluče pětilitrový osmiválec třetí generace, o jehož přeplňování se stará kompresor TVS. Motor nabízí výkon 375 kW/510 koní a maximální točivý moment 625 Nm v rozmezí 2 500 až 5 500 ot./min. Oproti dosavadní vrcholné jednotce, 4,2 litrovému osmiválci nabízí tato novinka o 23 procent vyšší výkon a o 12 procent vyšší točivý moment.
O přesun síly z motoru na kola zadní nápravy se stará šestistupňový automat, který byl speciálně upraven pro potřeby tohoto modelu. Svou sportovnost pak „eRko“ potvrdí zrychlením z nuly na stovku za 4,9 vteřiny, ne však již svou maximální rychlostí, která je elektronicky omezena na 250 km/h. O tom, že tento agregát, a v podstatě celý tento vůz není ničím pro „šetřílky“ svědčí i udávaná kombinovaná spotřeba 12,5 l/100 km.
Jak se už při každém „civilním sporťáku“ sluší, i v tomto případě byly do práce zapojeni designéři, aby svými doplňky podtrhli sportovní potenciál této šelmy. Výsledkem jsou velice jemné kosmetické úpravy, které však pozorné oko spatří hned na první pohled. Jmenovat bychom mohli třeba výraznější nasávací otvory předního nárazníku, vdechy na kapotě, výraznější práh nebo víko kufru zakončeno decentním spoilerem. Chybět nemůže ani originální označení verze, které najdeme nejen zvenku ale i na hliníkových lištách v interiéru. Opomenout nesmíme ani 20-ti palcová litá kola.
Uvnitř už tolik změn nenajdeme, ovšem nezbytnou součástí jsou sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením a několik hliníkových okrasných doplňků. K dispozici je samozřejmě celá paleta kvalitního čalounění.
Informace v jakém počtu a za jakou cenu bude XFR k dispozici zatím automobilka neuvedla. Nicméně, konkurent pro Mercedes E63 AMG nebo BMW M5 je to jistě pozoruhodný.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek    
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jaguar XFR
Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků