Jaguar XF Sportbrake pojme až 1675 l

Jaguar to myslí s útokem na pozice zavedených německých automobilek smrtelně vážně. Poté, co představil XF se základním naftovým a poměrně úsporným čtyřválcem spojeným s osmistupňovou převodovkou přichází s modelem XF Sportbrake, tedy s pro Evropany hodně oblíbenou karoserií kombi. Teď už jen přidat pohon všech kol a je úspěch zaručen…

Design | Kombi | Jaguar

Jaguar XF Sportbrake: oficiální fotografie

Sportbrake má prakticky identické rozměry jako základní sedan, zavazadlový prostor ovšem pojme v základním uspořádání 550 litrů, po sklopení opěradel (tisková zpráva slibuje, že se tak stane jedním pohybem) vznikne prostor o objemu 1675 l a plocha dlouhá 1970 mm, minimální šířka mezi podběhy činí 1064 mm. Víko zavazadelníku se může za příplatek otevírat pomocí motorků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem pro XF Sportbrake je vzduchové odpružení na zadní nápravě (sedan používá klasické vinuté pružiny). Systém tak udržuje stálou světlou výšku bez ohledu na to, kolik věcí do zavazadleníku naložíte. Za příplatek bude možné dokoupit také systém Jaguar Adaptive Dynamics s aktivními tlumiči.

XF Sportbrake lze kombinovat se známými naftovými motory. Základem je čtyřválec 2.2 l a k dispozici jsou také obě verze vznětového šestiválce. Současným vrcholem je tak provedení Diesel S s parametry 275 k a 600 Nm. Nechme se překvapit, zda časem Jaguar nepřijde s něčím v podobě XFR Sportbrake. Určitě by se nikdo kromě konkurence nezlobil.

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků