Jaguar XF Sportbrake pojme až 1675 l

Jaguar to myslí s útokem na pozice zavedených německých automobilek smrtelně vážně. Poté, co představil XF se základním naftovým a poměrně úsporným čtyřválcem spojeným s osmistupňovou převodovkou přichází s modelem XF Sportbrake, tedy s pro Evropany hodně oblíbenou karoserií kombi. Teď už jen přidat pohon všech kol a je úspěch zaručen…

Design | Kombi | Jaguar

Jaguar XF Sportbrake: oficiální fotografie

Sportbrake má prakticky identické rozměry jako základní sedan, zavazadlový prostor ovšem pojme v základním uspořádání 550 litrů, po sklopení opěradel (tisková zpráva slibuje, že se tak stane jedním pohybem) vznikne prostor o objemu 1675 l a plocha dlouhá 1970 mm, minimální šířka mezi podběhy činí 1064 mm. Víko zavazadelníku se může za příplatek otevírat pomocí motorků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem pro XF Sportbrake je vzduchové odpružení na zadní nápravě (sedan používá klasické vinuté pružiny). Systém tak udržuje stálou světlou výšku bez ohledu na to, kolik věcí do zavazadleníku naložíte. Za příplatek bude možné dokoupit také systém Jaguar Adaptive Dynamics s aktivními tlumiči.

XF Sportbrake lze kombinovat se známými naftovými motory. Základem je čtyřválec 2.2 l a k dispozici jsou také obě verze vznětového šestiválce. Současným vrcholem je tak provedení Diesel S s parametry 275 k a 600 Nm. Nechme se překvapit, zda časem Jaguar nepřijde s něčím v podobě XFR Sportbrake. Určitě by se nikdo kromě konkurence nezlobil.

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků