Jaguar XF Sportbrake pojme až 1675 l

Jaguar to myslí s útokem na pozice zavedených německých automobilek smrtelně vážně. Poté, co představil XF se základním naftovým a poměrně úsporným čtyřválcem spojeným s osmistupňovou převodovkou přichází s modelem XF Sportbrake, tedy s pro Evropany hodně oblíbenou karoserií kombi. Teď už jen přidat pohon všech kol a je úspěch zaručen…

Design | Kombi | Jaguar

Jaguar XF Sportbrake: oficiální fotografie

Sportbrake má prakticky identické rozměry jako základní sedan, zavazadlový prostor ovšem pojme v základním uspořádání 550 litrů, po sklopení opěradel (tisková zpráva slibuje, že se tak stane jedním pohybem) vznikne prostor o objemu 1675 l a plocha dlouhá 1970 mm, minimální šířka mezi podběhy činí 1064 mm. Víko zavazadelníku se může za příplatek otevírat pomocí motorků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem pro XF Sportbrake je vzduchové odpružení na zadní nápravě (sedan používá klasické vinuté pružiny). Systém tak udržuje stálou světlou výšku bez ohledu na to, kolik věcí do zavazadleníku naložíte. Za příplatek bude možné dokoupit také systém Jaguar Adaptive Dynamics s aktivními tlumiči.

XF Sportbrake lze kombinovat se známými naftovými motory. Základem je čtyřválec 2.2 l a k dispozici jsou také obě verze vznětového šestiválce. Současným vrcholem je tak provedení Diesel S s parametry 275 k a 600 Nm. Nechme se překvapit, zda časem Jaguar nepřijde s něčím v podobě XFR Sportbrake. Určitě by se nikdo kromě konkurence nezlobil.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 139 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek