Jaguar XF Sportbrake: konečně v detailech

Značka Jaguar uvolnila detailní snímky a informace ke svému kombíku. Ten vychází ze sedanu modelové řady XF.
Seznam kapitol
  1. Jaguar XF Sportbrake
  2. Fotogalerie

Karoserie kombi ke značce Jaguar jaksi nepatří, nicméně v posledních patnácti letech jsme byli už svědky ledasčeho. Potřeba je zvyšovat prodeje za každou cenu, a tak to Jaguar znovu zkouší s kombíkem. Věřme, že se modelu XF Sportbrake (úniky snímků a informací jsme pro vás sledovali) povede na trhu lépe než nepříliš úspěšnému modelu X-Type Sportwagon

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar to znovu zkouší s kombíkem. Jmenuje se Jaguar XF Sportbrake.

Novému Jaguaru XF Sportbrake nelze upřít jistou dávku elegance a stylu. Aby se konstruktérům podařilo dosáhnout opravdu vyvážených proporcí, každý díl karoserie od sloupku B vzad je v porovnání s výchozím sedanem XF zcela nový. Za příplatek budou k mání podélné střešní ližiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor modelu XF Sportbrake má být spíše praktický než objemný

Ve srovnání se sedanem Jaguar XF má XF Sportbrake stejnou šířku 1 877 mm i rozvor náprav 2 909 mm, přičemž delší je pouze o zanedbatelných 5 mm (4 966 mm) a těžší o necelých 70 kg. Zavazadlový prostor se ve svém základním uspořádání vyznačuje objemem 550 l, což je v konfrontaci s konkurencí dosti málo. Po sklopení zadních sedadel se prostor zvětší na 1 675 l.

Testy | Jaguar

Test: Jaguar XF 2.2D – ve stopách XJ

Jaguar XF Sportbrake má být nejen elegantní, ale také praktický. Zadní sedadla se sklápějí do jedné roviny s podlahou bez předělu či prahu, pod podlahu lze ukládat různé drobnosti. Zadní náprava dostala namísto vinutých pružin pérování vzduchovými měchy, které umožňují udržovat stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od výchozího sedanu se XF Sportbrake liší karosářskými díly od sloupku B smerem vzad a vzduchovým pérováním zadní nápravy se samořinnou nivelací

Automobilka Jaguar slibuje, že jízdní vlastnosti vozu XF Sportbrake budou skvělé i při plném zatížení. O pohon nového modelu se postarají bohužel výhradně vznětové motory, čtyřválec 2,2 l a šestiválec 3,0 l, jež skrze osmistupňovou automatickou převodovku pohánějí kola zadní nápravy. Šéfdesignér Jaguaru Ian Callum slibuje, že se během příštího roku dočkáme také špičkového provedení XFR Sportbrake opatřeného zážehovým osmiválcem s kompresorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XF Sportbrake bude zprvu nabízen pouze se vznětovými motory

Nový Jaguar XF Sportbrake oslaví svoji premiéru již za několik dní na autosalonu v Ženevě a do prodejů na většině trhů se dostane ještě letos.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar XF Sportbrake
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků