Jaguar XF R-Sport přijíždí s odvážným stylingem a naftovým čtyřválcem

S opravdovým „erkem“ mnoho společného nemá, ovšem nabízí zajímavou kombinaci stylu a hospodárnosti.

Ačkoli příznivci řady Jaguar XF nyní žijí nejspíš v očekávání premiéry modelu Jaguar XFR-S Sportbrake, dočkají se i poněkud krotší, ovšem jistě neméně působivé verze XF R-Sport. Také ta totiž oslaví svoji výstavní premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Má nabídnout působivou kombinaci elegance a hospodárnosti a k dispozici bude v karosářských verzích sedan i kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme především přepracovaný přední nárazník (byť utilitární agresivity verzí R svým vzhledem nedosahuje), upravené prahové obklady a sedmnáctipalcové lité ráfky. Na palubě se prý můžeme těšit na specifické semišové čalounění doplněné kontrastním stehováním, emblémy „R-Sport“, obklady pedálů z nerezové oceli a speciální nabídky dekoračních materiálů.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské

Pod kapotou se nachází základní vznětový čtyřválec s objemem 2,2 l, výkonem 163 koní (120 kW) a točivým momentem 400 Nm. V kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou vozům řady Jaguar XF R-Sport umožní zrychlit z 0 na 96 km/h za 9,8 s a dosáhnout rychlosti 209 km/h. Co ale budoucí majitele bude zřejmě zajímat nejvíce, to bude spotřeba paliva, jež má v průměru dosáhnout hladiny 4,9 l/100 km.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků