Jaguar XF R-Sport přijíždí s odvážným stylingem a naftovým čtyřválcem

S opravdovým „erkem“ mnoho společného nemá, ovšem nabízí zajímavou kombinaci stylu a hospodárnosti.

Ačkoli příznivci řady Jaguar XF nyní žijí nejspíš v očekávání premiéry modelu Jaguar XFR-S Sportbrake, dočkají se i poněkud krotší, ovšem jistě neméně působivé verze XF R-Sport. Také ta totiž oslaví svoji výstavní premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Má nabídnout působivou kombinaci elegance a hospodárnosti a k dispozici bude v karosářských verzích sedan i kombi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme především přepracovaný přední nárazník (byť utilitární agresivity verzí R svým vzhledem nedosahuje), upravené prahové obklady a sedmnáctipalcové lité ráfky. Na palubě se prý můžeme těšit na specifické semišové čalounění doplněné kontrastním stehováním, emblémy „R-Sport“, obklady pedálů z nerezové oceli a speciální nabídky dekoračních materiálů.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské

Pod kapotou se nachází základní vznětový čtyřválec s objemem 2,2 l, výkonem 163 koní (120 kW) a točivým momentem 400 Nm. V kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou vozům řady Jaguar XF R-Sport umožní zrychlit z 0 na 96 km/h za 9,8 s a dosáhnout rychlosti 209 km/h. Co ale budoucí majitele bude zřejmě zajímat nejvíce, to bude spotřeba paliva, jež má v průměru dosáhnout hladiny 4,9 l/100 km.

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků