Jaguar XF nové generace: Nejrychlejší verze dá stovku za 5,3 s

Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF - Technické údaje
  2. Nový Jaguar XF - Fotogalerie

Aktualizováno 18:00: Jaguar oznámil předběžné české ceny. Nejdostupnější XF bude stát 1 149 742 Kč, výkonnější čtyřválcový diesel pak bude znamenat příplatek 30 000 Kč. Za naftový šestiválec zaplatíte 1,7 milionu korun. 

Nejdostupnější benzinová verze XF 25t nese předběžnou cenu 1 343 100 Kč, slabší benzinový šestiválec bude stát 1 655 522 Kč (1 727 759 Kč za AWD), nejsilnější provedení vyjde na 1,9 milionu korun (1 962 741 Kč za AWD). 


Jaguar sice novou generaci XF už představil, ale až do dnešního dne, tedy do zahájení autosalonu v New Yorku, držel v tajnosti přesné technické údaje. Protože ale zmíněný autosalon již začal, můžeme vám nabídnout kompletní data pro všechny verze a známé je i to, ke kterým motorům bude možné pořídit pohon všech kol.

Video | Premiéry | Sedany | Jaguar

Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type  

Paleta motorizací pro nový Jaguar XF začíná u dvoulitrových dieselů Ingenium, kdy ten nejslabší nabídne parametry 120 kW (163 k) a 380 Nm. Komu by to nestačilo, ten může sáhnout po variantě naladěné na 132 kW (180 k) a 430 Nm. Oba tyto motory jsou dostupné jak s manuálem, tak s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Nabídka dieselových motorů obsahuje ještě provedení s třílitrovým šestiválcem. Ačkoliv ten vyprodukuje 221 kW (300 k) a 700 Nm, pohon všech kol si k němu nedokoupíte. K dispozici bude stále pouze s pohonem zadní nápravy.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Čtyřkolka bude dostupná pro benzinové šestiválce, a to jak pro ten slabší (250 kW / 340 k), tak pro ten silnější (280 kW / 380 k). Nejrychlejší varianta zvládne v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou stovku za 5,3 s a maximálně jede 250 km/h.

Veškeré technické údaje najdete v následující tabulce. Během dnešního dne by se pak měly objevit ještě také české ceny pro nové XF. 

Jaguar XF: Základní technické údaje
Motor 2.0D 2.0D 2.0i 3.0D
Maximální výkon  120 / 163 180 / 132 177 / 240 221 / 300
Při otáčkách 4000 4000 5500 4000
Maximální točivý moment 380 430 340 700
Při otáčkách 1750-2500 1750-2500 1750-4000 2000
Zrychlení 0-100 km/h 8,7 (8,7) 8,1 (8,0) 7 6,2
Maximální rychlost 227 (229) 229 (230) 248 250
Kombinovaná spotřeba  4,2 (3,9) 4,3 (4,3) 7,5 5,5
*údaje v závorce platí pro verzi s manuální převodovkou 
Jaguar XF: Základní technické údaje
Motor 3.0 S/C 3.0 S/C AWD 3.0 S/C 3.0 S/C AWD
Maximální výkon  250 / 340 250 / 340 280 / 380 280 / 380
Při otáčkách 6500 6500 6500 6500
Maximální točivý moment 450 450 450 450
Při otáčkách 4500 4500 4500 4500
Zrychlení 0-100 km/h 5,4 5,4 5,3 5,3
Maximální rychlost 250 250 250 250
Kombinovaná spotřeba  8,3 8,6 8,3 8,6

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF - Technické údaje
  2. Nový Jaguar XF - Fotogalerie
Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků