Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Nová generace Jaguaru XF má mnoho věcí společných s nedávno představeným XE, což je vzhledem k tomu, jak nejmenší britský sedan jezdí, velmi dobrá zpráva.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie

U Jaguaru bývalo zvykem, že se na nové modely čekalo delší dobu, jenže to minimálně letos neplatí. V Ženevě se představilo XE a nedlouho po něm dorazilo také o třídu větší XF nové generace. Tahle auta mají opravdu hodně společného. Možná i proto Jaguar uspořádal mezinárodní prezentaci většího sedanu přesně podle stejného scénáře, podle kterého proběhla prezentace XE. Bylo to takové menší španělsko-britské déjá vu.

Dobrou zprávou hned na úvod je fakt, že také větší XF jezdí stejně dobře jako jeho o pár měsíců starší a menší sourozenec. Je to logické, protože technika je velmi podobná. Auto stojí na stejné platformě, na které mimochodem ještě letos dorazí také F-Pace, používá identické motory, převodovky a nakonec i design je dost podobný. Nevyrábí se ale na stejné lince. Zatímco XE vzniká v Solihullu, o XF nové generace se postará závod v Castle Bromwich.

Video | Sportovní auta | Sedany | První svezení | Jaguar

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Lehčí, prostornější, rychlejší

Jak už to v podobných případech bývá, nové XF je ve srovnání se svým předchůdcem vyráběným od roku 2007 po všech stránkách lepší. Nabízí prostornější interiér, zároveň je ale díky rozsáhlému použití hliníku lehčí (až o 190 kg) a díky tomu úspornější. Auto jako takové ale není větší. Na délku má naopak o sedm milimetrů méně a méně naměříte i na výšku (- 3 mm). Výrazně, o plných pět centimetrů, se ovšem prodloužil rozvor náprav. Přední převis je pak o 66 mm kratší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XF nové generace je dost podobný novému XE. Oproti starší generaci je vůz kratší, nižší, ale má větší rozvor náprav a hlavně je lehčí

Nová karoserie znamená také prostornější interiér. Cestující vzadu mají pro kolena o 24 mm více, než tomu bylo u předchozí generace, a navzdory menší výšce je více prostoru i pro hlavu vzadu (+27 mm). Toho se podařilo dosáhnout díky kompaktnější zadní nápravě a většímu rozvoru. Zadní náprava tudíž mohla být uložena dále od druhé řady sedadel a ta proto mohou být posazena níže.

Jaguar XF nové a staré generace: Srovnání vnějších rozměrů
  XF 2015 XF 2007 Rozdíl
Délka (mm) 4954 4961 -7
Šířka (mm) 1880 1877 +3
Výška (mm) 1457 1460 -3
Rozvor (mm) 2960 2909 +51

Podvozek přirozeně vychází z toho, co známe od XE. Vpředu tedy najdeme dvojitý lichoběžník, vzadu zavěšení Integral-Link. Jaguar připravil pro XF dvě verze odpružení, kdy to základní nemá adaptivní tlumiče, nicméně i ty do jisté míry mění svou tuhost. Mají totiž přidaný ventil, který v nízkých rychlostech přepouští část kapaliny a tlumič je proto měkčí. S rostoucí rychlostí se ale tento ventil uzavírá a tlumiče se stávají tužší.

Video | Sedany | Premiéry | Jaguar

Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type  

Cílem bylo nabídnout i v základních verzích auto pohodlné pro jízdu po městě a jisté při ostré jízdě v zatáčkách. Alternativou jsou adaptivní tlumiče, za příplatek pak můžete ještě navíc u šestiválcových motorů dostat systém Configurable Dynamics, který vám umožní individuálně nastavit charakteristiku tlumičů, odezvu na plynový pedál, řízení a převodovku.

Zajímavostí pro zadní nápravu Integral-Link je pak její hlavní uložení. Rám je totiž usazen vpředu a vzadu na dvou místech, přičemž přední dvojice uložení je tužší než ta zadní. Celá náprava se tak při jízdě nepatrně natáčí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků