Jaguar XF nové generace je o třídu větší XE [první jízdní dojmy]

Nová generace Jaguaru XF má mnoho věcí společných s nedávno představeným XE, což je vzhledem k tomu, jak nejmenší britský sedan jezdí, velmi dobrá zpráva.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie

U Jaguaru bývalo zvykem, že se na nové modely čekalo delší dobu, jenže to minimálně letos neplatí. V Ženevě se představilo XE a nedlouho po něm dorazilo také o třídu větší XF nové generace. Tahle auta mají opravdu hodně společného. Možná i proto Jaguar uspořádal mezinárodní prezentaci většího sedanu přesně podle stejného scénáře, podle kterého proběhla prezentace XE. Bylo to takové menší španělsko-britské déjá vu.

Dobrou zprávou hned na úvod je fakt, že také větší XF jezdí stejně dobře jako jeho o pár měsíců starší a menší sourozenec. Je to logické, protože technika je velmi podobná. Auto stojí na stejné platformě, na které mimochodem ještě letos dorazí také F-Pace, používá identické motory, převodovky a nakonec i design je dost podobný. Nevyrábí se ale na stejné lince. Zatímco XE vzniká v Solihullu, o XF nové generace se postará závod v Castle Bromwich.

Video | Sportovní auta | Sedany | První svezení | Jaguar

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Lehčí, prostornější, rychlejší

Jak už to v podobných případech bývá, nové XF je ve srovnání se svým předchůdcem vyráběným od roku 2007 po všech stránkách lepší. Nabízí prostornější interiér, zároveň je ale díky rozsáhlému použití hliníku lehčí (až o 190 kg) a díky tomu úspornější. Auto jako takové ale není větší. Na délku má naopak o sedm milimetrů méně a méně naměříte i na výšku (- 3 mm). Výrazně, o plných pět centimetrů, se ovšem prodloužil rozvor náprav. Přední převis je pak o 66 mm kratší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar XF nové generace je dost podobný novému XE. Oproti starší generaci je vůz kratší, nižší, ale má větší rozvor náprav a hlavně je lehčí

Nová karoserie znamená také prostornější interiér. Cestující vzadu mají pro kolena o 24 mm více, než tomu bylo u předchozí generace, a navzdory menší výšce je více prostoru i pro hlavu vzadu (+27 mm). Toho se podařilo dosáhnout díky kompaktnější zadní nápravě a většímu rozvoru. Zadní náprava tudíž mohla být uložena dále od druhé řady sedadel a ta proto mohou být posazena níže.

Jaguar XF nové a staré generace: Srovnání vnějších rozměrů
  XF 2015 XF 2007 Rozdíl
Délka (mm) 4954 4961 -7
Šířka (mm) 1880 1877 +3
Výška (mm) 1457 1460 -3
Rozvor (mm) 2960 2909 +51

Podvozek přirozeně vychází z toho, co známe od XE. Vpředu tedy najdeme dvojitý lichoběžník, vzadu zavěšení Integral-Link. Jaguar připravil pro XF dvě verze odpružení, kdy to základní nemá adaptivní tlumiče, nicméně i ty do jisté míry mění svou tuhost. Mají totiž přidaný ventil, který v nízkých rychlostech přepouští část kapaliny a tlumič je proto měkčí. S rostoucí rychlostí se ale tento ventil uzavírá a tlumiče se stávají tužší.

Video | Premiéry | Sedany | Jaguar

Nový Jaguar XF zhubl 190 kg. V nabídce najdete motory z F-Type  

Cílem bylo nabídnout i v základních verzích auto pohodlné pro jízdu po městě a jisté při ostré jízdě v zatáčkách. Alternativou jsou adaptivní tlumiče, za příplatek pak můžete ještě navíc u šestiválcových motorů dostat systém Configurable Dynamics, který vám umožní individuálně nastavit charakteristiku tlumičů, odezvu na plynový pedál, řízení a převodovku.

Zajímavostí pro zadní nápravu Integral-Link je pak její hlavní uložení. Rám je totiž usazen vpředu a vzadu na dvou místech, přičemž přední dvojice uložení je tužší než ta zadní. Celá náprava se tak při jízdě nepatrně natáčí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Lehčí, prostornější, rychlejší
  2. Motory původem od XF, XE a F-Type, Opravdu prostorný
  3. Čtyřválec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzinový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogalerie
Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků