Jaguar XF Hybrid: nová sláva setrvačníku?

Energii není možné uchovávat pouze ve formě náboje v akumulátorech, ale též v její čistě mechanické podobě. Tato myšlenka se zatím nachází mimo hlavní proudy směřující spíše k hybridům, po značce Porsche však nyní přichází studie Jaguar XF představená před několika dny v Anglii a vybavená pohonnou soustavou, jejíž vlastnosti zlepšuje mohutný setrvačník.

Ten sbírá energii během brzdění a v rámci jinak konvenční hybridní soustavy je schopen při režimu start/stop „nahazovat“ motor, aniž by palubní elektrickou soustavou v tu chvíli otřásla potřeba spalovací jednotku znovu roztočit elektromotorem. U Jaguaru HF FHS je navíc setrvačník schopen udržet po dobu sedmi sekund výkon 81 koní (60 kW), který sice neohromí svojí výší ani dobou své dostupnosti, ale přijde vhod v případě potřeby náhlé akcelerace. Mohutný setrvačník má navíc během normálního provozu přinést uživateli redukci spotřeby paliva až o 20 %.

Uvidíme, zda Jaguar toto řešení dostane i do sériové výroby. Po letech „hybridního přešplapování” by automobilka každopádně mohla své myšlenky na rozšíření nabídky o hybridní model přeměnit v realitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XF, zde ve verzi Supercharged
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků