Jaguar XF: facelift pro New York a nový diesel

Po vzoru značky BMW nyní automobilka Jaguar do světa pustila „tajemně“ působící snímky připravované novinky.

Je zcela bez diskuse, že model XF je v současnosti pro značku Jaguar mimořádně důležitým prvkem. Dalo by se říci, že otočil stránku po změně majitelství značky z Fordu na indickou Tatu. Automobilka Jaguar průběžně představuje drobná i významnější zlepšení, akční série a prototypy, nicméně je prakticky všem jasné, že model XF po několika letech výroby již poněkud stárne. Ani se to nezdá, ale svoji premiéru slavil totiž na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007. V půli roku 2009 dostal Jaguar XF nový, kompresorem přeplňovaný osmiválec AJ-V8 Gen III s výkonem 470 koní (351 kW), vloni překvapil testy hybridního provedení využívajícího mohutného setrvačníku (s tímto mechanizmem v současnosti pracuje vlastně pouze Porsche) a na podzim jsme zachytili první špionážní snímky z testování faceliftovaného provedení.

To přichází na přetřes právě nyní. Podle posledních informací se v plné parádě představí již příští měsíc na autosalonu v New Yorku. Změny by neměly být nijak zásadní, půjde o tradiční facelift, jenž obvykle mění pouze detaily přední a zadní části karoserie a konfiguraci interiéru. Nejinak tomu bude také u Jaguaru XF. Těšit se můžeme na přepracovanou příď včetně nárazníku, masky chladiče a světlometů, interiér projde drobnými retušemi, změny se mají dotknout také použitých materiálů a kvality dílenského zpracování. Nově odladěné pérování a tlumení nabídne lepší ovladatelnost a vyšší komfort cestování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zřejmě nevýznamnější novinkou se však, alespoň v Evropě, stane nový vznětový čtyřválec s objemem 2,2 l. Ačkoli, úplně „nový“ není, neboť vzešel z modifikace stávajícího motoru známého třeba z vozů Ford Mondeo nebo Land Rover Freelander. Podélná zástavba do karoserie Jaguaru XF si však pochopitelně vyžádá dílčí úpravy, navíc dostane kompresor chlazený kapalinou, nové vstřikovače a speciální klikový hřídel, přičemž se musíme připravit také na instalaci soustavy řízeného zhášení motoru start/stop, která má zaručit snížení spotřeby v rozmezí 5 až 7 %.

Tato jednotka má dosahovat výkonu 190 koní (140 kW) a točivého momentu 450 Nm při kombinované spotřebě nafty jen 5,4 l/100 km a emisích CO2 ve výši 149 g/km.V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF zrychlí tento Jaguar XF z klidu na 100 km/h za dostatečných 8,5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 225 km/h. Na oficiální snímky a informace si musíme počkat do půle dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků