Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Špatná zpráva pro Audi, Mercedes i BMW: Jaguar rozšířil svou nabídku o menší sedan. A co je (nejen) pro německé konkurenty ještě horší, to je fakt, že se nové XE velmi povedlo.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tak především se mi líbí
  2. Interiér stvořen pro řidiče, Jaguar XE může být moderní
  3. Nabídka motorů je široká. A bude lépe
  4. Důvod největší: podvozek (+video), Kolik za to?
  5. Fotogalerie

Jaguar už dříve ve své nabídce menší sedan měl, jenže to ještě tenkrát vládl této automobilce Ford a X-Type byl tak trochu poněkud předražené Mondeo. Letos se ale britská značka do segmentu, kterému vládne BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C nebo Audi A4, vrátila. Postupně se začíná prodávat nový model XE, který představuje naprosto odlišný příběh, než tomu bylo u zmíněného X-Type. 

Jaguar tohle auto postavil zcela od základu, takže jsem byl hodně zvědavý na to, zda se dílo podařilo. Výsledek sice není bezchybný, ale po dvou dnech za volantem XE strávených většinu času na poloprázdných španělských okreskách mohu zcela jistě říci, že jde o auto, které jako celek funguje výborně. Zde je pár důvodů, proč si to myslím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Jaguar XE zaujme především svými proporcemi. Jinak karoserie kombinuje prvky známé třeba z XJ a F-Type. 

Tak především se mi líbí 

Není to sice žádná velká designová revoluce a až začne po silnicích jezdit nová generace XF, budeme mít problém obě auta od sebe odlišit, ale přesto se mi XE velmi líbí. Designéři se snažili udělat jednoduše tvarovanou karoserii, která má navazovat na F-Type. Více než jednotlivé detaily ale zaujmou celkové proporce. Kapota je dlouhá, střecha se plynule svažuje směrem dozadu, auto má krátké převisy. Dynamické, efektní, prostě pěkné.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Jaguar

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Na auto můžete nasadit až dvacetipalcová kola, standardem je velikosti 17". Jaguar o XE navíc říká, že jde o nejvíce individualizovatelný model historie. Důvod je prostý. Kromě základní nabídky disků kol a barev karoserie je zde ještě několik dalších verzí. Z XE můžete udělat luxusní sedan s chromovými prvky, nebo naopak dynamicky se tvářící auto, což zařídí provedení R-Sport. Ano, jde o stejnou věc, kterou třeba u BMW známe pod pojmem M Paket.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
XE se bude prodávat v několika verzích. Kromě vrcholného „eska“ je připravena i výbava R-Sport (obdoba M Paketu), jejím opakem je na luxus zaměřená varianta Prestige. 

Ale to stále není vše, protože Jaguar připravil i řadu prvků do příslušenství (přesně řečeno 160). Vzhled tak ještě dále lze vylepšit třeba karbonovými detaily na karoserii.

Sečteno a podtrženo, zákazník má k dispozici více než devadesát různých variant plus samozřejmě vrcholné provedení XE S, které obdrželo odlišné nárazníky, které má vlastní design kol nebo decentní aerodynamické doplňky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Tak především se mi líbí
  2. Interiér stvořen pro řidiče, Jaguar XE může být moderní
  3. Nabídka motorů je široká. A bude lépe
  4. Důvod největší: podvozek (+video), Kolik za to?
  5. Fotogalerie
Audi A6 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 139 923 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A6 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 201 996 km
Cena: 159 000 Kč
Audi Q5 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 88 343 km
Cena: 419 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků