Jaguar X-Type nadobro končí

Jaguar X-Type končí ve výrobě letos na podzim a svého nástupce již mít nebude. A to i přesto, že se během osmi let vyrobilo zhruba 350 000 vozů tohoto typu, čímž se stal X-Type nejprodávanějším Jaguarem všech dob.

Nový, indický vlastník Jaguaru však hodlá tuto legendární britskou značku směřovat spíše k menší produkci exluzivnějších automobilů. X-Type svým způsobem deklasoval dosavadní pověst Jaguaru, když jako vůbec první vůz v historii nabízel i karosérii kombi a v kombinaci se vznětovým motorem Ford TDCI dokonce pohon pouze předních kol. Alespoň zážehové šestiválce však měly pohon všech kol.

Přední náprava a značná část podlahové plošiny pocházely z dobové generace Fordu Mondeo (zadní náprava byla konstrukce Jaguar) a v rámci unifikace X-Type převzal i některé ovládací prvky. Přesto to byl skutečný Jaguar s kvalitním interiérem (byť s omezeným prostorem na zadních sedadlech, což ale znalci starších a o poznání větších sedanů řady XJ SWB dobře znají) a nezaměnitelným, důstojným duchem. X-Type vlastně nikdy neprošel faceliftem, postupně se měnily jen volanty či vybrané výbavové prvky, nejmenší Jaguar tak nyní disponuje vestavěnou navigací, Bluetooth či šestistupňovými převodovkami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Jaguar X-Type se však zatím vyrábí a prodávají, za cenu Octavie tak můžete pořídit automobil s nesrovnatelně lepší výbavou a neokázalým puncem luxusu, který ale v očích sousedů či běžných kolemjdoucích nebudí závist, ale okouzlení. Kdo se kdy tímto často vysmívaným Jaguarem svezl (já jsem testoval dva), ten jistě potvrdí, že svezení to bylo znamenité, komfortní a jízdním vlastnostem nebylo krom poněkud měkčího odladění podvozku co vytknout. Automobilový průmysl tak přichází o výborný automobil, jehož kvality docení snad až budoucnost. Jistě, život jde dál, přesto  budiž čest jeho památce...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jaguar X-Type 2,0 TDCI, 2009
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků