Jaguar vyvíjí vznětový čtyřválec pro model XF

Populární limuzína Jaguar XF, která automobilce výrazně pomohla v celkových prodejích, se doposud dodávala výhradně s dieselovými šestiválci, čímž zřejmě ztrácela na konkurenceschopnosti. Myslí si to alespoň představitelé automobilky, kteří zvažují vývoj a výrobu vznětového čtyřválce, který by byl třeba porovnatelný s dieselovým dvoulitrem u Audi A6. V časech, když nás automobilky učí za každou cenu sledovat spotřebu na úkor všech ostatních parametrů, se tento krok může zdát celkem logický, přičemž automobilka počítá i s přílivem „fleetových“ zakázek. Pro už tak dost pošramocenou image Jaguaru to ale zřejmě bude další velká rána, alespoň pro „staré zákazníky” kdysi vznešené značky.

O případně nabízeném agregátu toho však prozatím moc nevíme, vycházet však bude pravděpodobně z 2,2 litrového dieselu používaného v Land Roveru Freelander, disponovat by měl navíc úspornými systémy, jakým je třeba stop and start. O přeplňování se bude starat dvojice turbodmychadel a výkonnostně se bude agregát pohybovat někde kolem hranice 150 koní. Spekuluje se, že nového motoru v nabídce modelu XF se dočkáme již někdy začátkem příštího roku.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků