Jaguar prý postaví XE SVR. Proti BMW M3 půjde s osmiválcem

Jaguar údajně testuje vrcholnou variantu svého sedanu střední třídy. Na mušce má celou řadu sportovních sedanů.

Divize automobilky Jaguar Land Rover - Special Vehicle Operations, která má na svědomí speciality jako F-Type Project 7 či "naštvaný" Range Rover Sport SVR, aktuálně testuje sportovní variantu modelu XE. S informací přišel britský web autoexpress.co.uk.

Klepněte pro větší obrázek

Ostrý sedan by měl pohánět plnotučný pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem. Z něj umí v různých interpretacích Britové vytáhnout i více než 600 koňských sil. Na hlavní rivaly v podobě BMW M3 s výkonem 425 koní či Mercedesu-AMG C63 (469 koní) tedy mají v Coventry slušně nabito. Právě proti těmto konkurentům podle zmíněného zdroje nyní inženýři SVO porovnávají testovací jaguary na tratích na severu Španělska.

Modely SVR, včetně kupé F-Type disponují pohon všech čtyř kol, což by mohlo následovat i XE. Jestli to v porovnání s konkurenty lze brát jako výhodu, či naopak, nechť každý posoudí sám...

Fascinace | Jaguar

Toto je nejdražší Jaguar E-Type. Proč se prodal za 185 milionů korun?

Dosud nejvýkonnější verzí modelu XE je model S. Jeho 380 koní, které produkuje taktéž kompresorem přeplňovaný šestiválec do V o objemu tří litrů, však na vrcholné konkurenty nestačí. SVR by mělo dostat odvážněji tvarovanou karoserii a doplňky. Jak si jej představil grafik X-Tomi, se můžete podívat na přiložených ilustracích.

Zajímavosti | Design | Jaguar

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Více informací o vrcholné variantě sportovního sedanu zatím nemáme. Netrpělivě však budeme vyhlížet podzimní autosalon ve Frankfurtu. Vzhledem k pokročilým fázím testování se premiéra takového vozu zdá být pravděpodobná právě na německé půdě.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků