V rámci probíhajícího autosalonu v Pekingu automobilka Jaguar odhalila dvojici nových motorů, jež má Jaguarům zajistit konkurenceschopnost v následujících letech.
Je třeba předeslat, že obě jednotky jsou zážehové a disponují přeplňováním kompresorem, resp. turbodmychadlem, takže žádné diesely ani hybridy v běžné produkci Jaguaru zatím „nehrozí“. A začněme výkonnějším z nich, který bude nabízen nejen v novém sportovním modelu Jaguar F-Type, ale také ve stávajících řadách XF a XJ.
Nový čtyřválec Jaguar...
Jde o vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním kompresorem, který bude v závislosti na konkrétním modelu dodáván ve dvou výkonových verzích. Ta první nabídne výkonovou špičku 380 koní (279 kW) a točivý moment 460 Nm, zatímco pro méně „potentní“ vozy bude k dispozici s výkonem 340 koní (250 kW) a točivým momentem omezeným na 450 Nm. Silnější z nich má být vyhrazen právě novému Jaguaru F-Type.
Bez zajímavosti není, že tato verze dosahuje jmenovitého výkonu 127 HP na litr zdvihového objemu, což je dosud nejvíce, co Jaguar ve své historii nabídnul. Jízdní výkony modelu F-Type zatím nemáme, nicméně sedany XF a XJ se slabší verzí téže jednotky mají z klidu na 96 km/h (je to britská značka…) zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na obligátní hranici 250 km/h.
... nový šestiválec Jaguar...
Druhou z novinek se stává řadový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním konvenčním výfukovým turbodmychadlem, jenž dosahuje výkonu 240 koní (177 kW) a točivého momentu 340 Nm. Dodáván bude pro modelové řady XF a XJ, ve kterých nahradí stávající, atmosféricky plněný „třílitr“ AJ-V6, jenž v tuto chvíli zůstává k dispozici na vybraných trzích.
... a jejich příslušenství
Oba nové motory, připravené pro podélnou zástavbu nad přední nápravou, budou dodávány výhradně v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. V následující animaci uvidíte stylizované sestavování čtyřválce.