Jaguar představuje dva nové přeplňované motory

V rámci probíhajícího autosalonu v Pekingu automobilka Jaguar odhalila dvojici nových motorů, jež má Jaguarům zajistit konkurenceschopnost v následujících letech.

Je třeba předeslat, že obě jednotky jsou zážehové a disponují přeplňováním kompresorem, resp. turbodmychadlem, takže žádné diesely ani hybridy v běžné produkci Jaguaru zatím „nehrozí“. A začněme výkonnějším z nich, který bude nabízen nejen v novém sportovním modelu Jaguar F-Type, ale také ve stávajících řadách XF a XJ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový čtyřválec Jaguar...

Jde o vidlicový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním kompresorem, který bude v závislosti na konkrétním modelu dodáván ve dvou výkonových verzích. Ta první nabídne výkonovou špičku 380 koní (279 kW) a točivý moment 460 Nm, zatímco pro méně „potentní“ vozy bude k dispozici s výkonem 340 koní (250 kW) a točivým momentem omezeným na 450 Nm. Silnější z nich má být vyhrazen právě novému Jaguaru F-Type.

Design | Kabriolety | Jaguar

Jaguar F-Type: první neoficiální fotografie

Bez zajímavosti není, že tato verze dosahuje jmenovitého výkonu 127 HP na litr zdvihového objemu, což je dosud nejvíce, co Jaguar ve své historii nabídnul. Jízdní výkony modelu F-Type zatím nemáme, nicméně sedany XF a XJ se slabší verzí téže jednotky mají z klidu na 96 km/h (je to britská značka…) zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na obligátní hranici 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... nový šestiválec Jaguar...

Druhou z novinek se stává řadový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním konvenčním výfukovým turbodmychadlem, jenž dosahuje výkonu 240 koní (177 kW) a točivého momentu 340 Nm. Dodáván bude pro modelové řady XF a XJ, ve kterých nahradí stávající, atmosféricky plněný „třílitr“ AJ-V6, jenž v tuto chvíli zůstává k dispozici na vybraných trzích.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... a jejich příslušenství

Oba nové motory, připravené pro podélnou zástavbu nad přední nápravou, budou dodávány výhradně v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. V následující animaci uvidíte stylizované sestavování čtyřválce.


 

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků