Jaguar oznámil technologie modelu XE a datum premiéry

Jaguar představí nejnovější přírůstek do své rodiny sportovních sedanů ‒ Jaguar XE ‒ 8. září v Londýně. Tento vůz bude nově definovat pojem sportovní sedan – segment, který Jaguar před 50 lety vytvořil se svými ikonickými modely, jako byl Mark II.

Jaguar využije znalosti v oblasti lehkých konstrukcí, sofistikovaných technologií podvozku a novou řadou motorů Ingenium a nabídne v dané třídě dosud nevídané inovace. XE je postavený na nové, hliníkové architektuře a kombinuje výkonnost, agilní ovladatelnost a přesné a citlivé řízení s vynikající kultivovaností.

„Jaguary byly vždy proslulé vyváženým, přesným ovládáním a vysokým komfortem jízdy. XE je vrcholem všeho, co jsme se během let naučili. Zadní zavěšení Integral Link poskytuje kombinaci plynulé jízdy a okamžitých reakcí, která nemá v segmentu obdoby. Dali jsme si za cíl postavit vůz, který svou dynamikou překoná všechny soupeře,“ uvedl Mike Cross, Chief Engineer - Vehicle Integrity.

Zadní zavěšení Integral Link

Zavěšení Integral Link přináší ve srovnání s konvenčním víceprvkovým zavěšením velké výhody. Výsledkem tuhosti zavěšení v podélném i příčném směru jsou rychlé reakce a ovladatelnost při zachování vysoce komfortní jízdy. Mnoho komponentů zavěšení Integral Link je z kovaného nebo odlévaného hliníku. To je optimální výrobní postup pro vytvoření odolných a lehkých dílů.

Přední zavěšení vycházející ze sportovního F-Typu

Dvojitá ramena předního zavěšení modelu XE jsou připevněna k pomocnému hliníkovému rámu a poskytují nejvyšší úroveň ovladatelnosti a jízdní stability. Moderní konstrukce vychází z vlajkové lodě Jaguaru, sportovního modelu F-Type, a obsahuje některé důležité komponenty navržené pro dosažení stejné úrovně tuhosti jako u Jaguaru XFR. Stejně jako v případě zadního zavěšení je mnoho dílů vyrobeno z kovaného a odlévaného hliníku a některé jsou vyráběny za použití patentovaných postupů.

Bezkonkurenční dojem z řízení

XE se stane prvním modelem Jaguaru vybaveným nejnovější generací elektrického posilovače řízení.

Algoritmy nejnovějšího softwaru Jaguaru dávají v porovnání s hydraulickými systémy mnohem větší prostor pro jemné naladění. Dalšími výhodami jsou variabilně tlumené řízení, snadné manévrování při nízkých rychlostech a schopnost přizpůsobit se nastavení systému Jaguar Drive Control. EPAS rovněž podporuje řadu prvků aktivní bezpečnosti a jízdních asistentů.

All Surface Progress Control

I s nejlepším systémem kontroly trakce mohou mít vozy s pohonem zadních kol na velice kluzkém povrchu problém se rozjet. Proto Jaguar vyvinul nový prvek v daném segmentu ‒ systém All Surface Progress Control.

Při vývoji systému byly zužitkovány desetiletí zkušeností společnosti Jaguar Land Rover se systémy pro terénní vozy. Systém ASPC funguje jako tempomat pro nízké rychlosti, aby i na tom nejkluzčím povrchu poskytl optimální trakci bez podklouznutí a aniž by řidič použil pedály.

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků