Jaguar možná přijde s řadovými šestiválci už příští rok

Britské automobilky Jaguar a Land Rover omladí svou motorovou paletu. Nová řada motorů generace Ingenium se postupně dostane do většiny modelů obou značek a nahradí nejen čtyřválce, ale především motory V6. Jejich nástupce bude mít také šest válců, ale nikoli do V, nýbrž v řadě.

Těžko říct, který model dostane nový řadový šestiválec jako první. Magazín Car ale uvádí, že to bude už v roce 2017 a odkazuje se na své zdroje uvnitř automobilky. Je možné, že se připravuje modernizace Jaguar F-Type, přeci jen právě legendární E-Type proslul řadovými šestiválcovými motory, které neodmyslitelně patří k historii Jaguaru.

Testy | Video | Sedany | Jaguar

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Nový motor bude mít objem 3,0 l a dalo by se to zobecnit tak, že vznikne přidáním poloviny válců nového dvoulitru Ingenium. Motory budou mít i totožné vrtání a zdvih. Tuto strategii modulárních motorů s jednotným rozměrem válce nyní razí většina velkých výrobců.

Výhodou řadového šestiválce proti motoru do V bude nižší hmotnost. Benzínový šestiválec bude k dispozici ve verzích o výkonu 300, 400 a až 500 koní, naftový šestiválec pak nabídne výkony od 275 přes 335 po 400 koní.

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků