Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

I když to někdy může vypadat na velikou rivalitu, vlastně si konkurenční automobilky dokážou jít i na ruku, hlavně pokud jde o peníze. To je třeba případ Jaguaru a Land Roveru, Fordu a BMW. Tito výrobci nyní jednají o stavbě společné továrny na výrobu akumulátorů pro hybridy a elektromobily.

Elektromobily | Volkswagen | Byznys

Pověst VW po Dieselgate má napravit nový „radikální“ elektromobil

Cílem je srazit cenu za akumulátory na únosnou mez. Všem automobilkám je jasné, že státní dotace a pobídky na nákupy a provozování elektromobilů nemohou trvat věčně a za pár let budou muset být elektromobily a plug-in hybridy naprosto konkurenceschopné.

Cestou je tedy společný vývoj a výroba akumulátorů. Zároveň by to pomohlo ušetřit servisní náklady, z čehož může profitovat i zákazník. Ohledně společné továrny je vše teprve na začátku. Ale britská automobilka Jaguar-Land Rover prozatím vlastní akumulátory nemá, Ford si je nechává dělat u LG, BMW zase spolupracuje se Samsungem.

Život řidiče | Elektromobily | Volkswagen | Palivo

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Tři zmíněné automobilky chtějí získat výhodu nad americkou Teslou, která prozatím okupuje trh luxusních elektromobilů osamoceně. BMW pracuje na přímé konkurenci, ale tu dříve než v roce 2018 neuvidíme. Elektrické auto nové generace chystá také Ford, dokonce se má jmenovat Ford Model E. To má evokovat legendární Ford Model T, což bylo revoluční auto. Jaguar a Land Rover rovněž vyvíjí elektrický model, první bude zřejmě SUV Jaguar založené na Jaguaru F-Pace.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků