Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

I když to někdy může vypadat na velikou rivalitu, vlastně si konkurenční automobilky dokážou jít i na ruku, hlavně pokud jde o peníze. To je třeba případ Jaguaru a Land Roveru, Fordu a BMW. Tito výrobci nyní jednají o stavbě společné továrny na výrobu akumulátorů pro hybridy a elektromobily.

Elektromobily | Volkswagen | Byznys

Pověst VW po Dieselgate má napravit nový „radikální“ elektromobil

Cílem je srazit cenu za akumulátory na únosnou mez. Všem automobilkám je jasné, že státní dotace a pobídky na nákupy a provozování elektromobilů nemohou trvat věčně a za pár let budou muset být elektromobily a plug-in hybridy naprosto konkurenceschopné.

Cestou je tedy společný vývoj a výroba akumulátorů. Zároveň by to pomohlo ušetřit servisní náklady, z čehož může profitovat i zákazník. Ohledně společné továrny je vše teprve na začátku. Ale britská automobilka Jaguar-Land Rover prozatím vlastní akumulátory nemá, Ford si je nechává dělat u LG, BMW zase spolupracuje se Samsungem.

Život řidiče | Elektromobily | Volkswagen | Palivo

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Tři zmíněné automobilky chtějí získat výhodu nad americkou Teslou, která prozatím okupuje trh luxusních elektromobilů osamoceně. BMW pracuje na přímé konkurenci, ale tu dříve než v roce 2018 neuvidíme. Elektrické auto nové generace chystá také Ford, dokonce se má jmenovat Ford Model E. To má evokovat legendární Ford Model T, což bylo revoluční auto. Jaguar a Land Rover rovněž vyvíjí elektrický model, první bude zřejmě SUV Jaguar založené na Jaguaru F-Pace.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek