Jaguar Land Rover, Ford a BMW se chtějí spojit proti značce Tesla

I když to někdy může vypadat na velikou rivalitu, vlastně si konkurenční automobilky dokážou jít i na ruku, hlavně pokud jde o peníze. To je třeba případ Jaguaru a Land Roveru, Fordu a BMW. Tito výrobci nyní jednají o stavbě společné továrny na výrobu akumulátorů pro hybridy a elektromobily.

Elektromobily | Volkswagen | Byznys

Pověst VW po Dieselgate má napravit nový „radikální“ elektromobil

Cílem je srazit cenu za akumulátory na únosnou mez. Všem automobilkám je jasné, že státní dotace a pobídky na nákupy a provozování elektromobilů nemohou trvat věčně a za pár let budou muset být elektromobily a plug-in hybridy naprosto konkurenceschopné.

Cestou je tedy společný vývoj a výroba akumulátorů. Zároveň by to pomohlo ušetřit servisní náklady, z čehož může profitovat i zákazník. Ohledně společné továrny je vše teprve na začátku. Ale britská automobilka Jaguar-Land Rover prozatím vlastní akumulátory nemá, Ford si je nechává dělat u LG, BMW zase spolupracuje se Samsungem.

Elektromobily | Život řidiče | Palivo | Volkswagen

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Tři zmíněné automobilky chtějí získat výhodu nad americkou Teslou, která prozatím okupuje trh luxusních elektromobilů osamoceně. BMW pracuje na přímé konkurenci, ale tu dříve než v roce 2018 neuvidíme. Elektrické auto nové generace chystá také Ford, dokonce se má jmenovat Ford Model E. To má evokovat legendární Ford Model T, což bylo revoluční auto. Jaguar a Land Rover rovněž vyvíjí elektrický model, první bude zřejmě SUV Jaguar založené na Jaguaru F-Pace.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků