Jaguar Land Rover chce do roku 2020 polovinu vozů na elektrický pohon

Skupina JLR hodlá v příštích letech investovat miliardy dolarů do výzkumu a vývoje elektrických vozidel. Do roku 2020 prý tento pohon nabídne polovina vozů.

V posledních dnech skupina Jaguar Land Rover zaujala především svým exotickým konceptem elektrického SUV I-Pace, který má konkurovat i Modelu X od americké Tesly. Tvůrci dále oznámili, že do roku 2020 má nejméně polovina všech jejich automobilů nabízet také pohon na elektřinu.

Elektromobily | Premiéry | Jaguar

Podrobnosti o novém Jaguaru I-Pace. Vytlačí Teslu z pozice lídra?

Aby mohla společnost rozjet práci na elektromobilech ve velkém, musí tomu uzpůsobí také své zázemí. Centrum ve Spojeném království se má v příštích letech rozrůst až dvojnásobně a nabídne tak i celou řadu nových pracovních míst. Skupina JLR už do vývoje investovala více než 300 milionů liber a zaměstnala 20 000 nových lidí. Aktuálně ve firmě působí 40 000 pracujících.

„Design, technické inovace a inženýrská dokonalost. To jsou věci, které máme uložené v srdci našeho podnikání,“ uvedl Dr. Ralf Speth, CEO společnosti Jaguar Land Rover. „Pracujeme na budoucnosti, chceme se rozvíjet a nabídnout zákazníkům větší výběr v oblasti elektrifikace.“

Zajímavosti | Jaguar

Startující tlačítko Jaguaru pulsuje jako srdce. Člověka nebo jaguára?

Nejnovější koncept I-Pace si pochvaluje také hlavní designér Ian Callum. Podle něj je novinka nejdůležitějším výrobkem od dob Jaguaru E-Type. Elektromobil bude pohánět akumulátor o kapacitě 90 kWh a odhadovaný dojezd je zhruba 500 kilometrů. Společnost věří, že elektrické SUV se na silnicích objeví poprvé v roce 2018. Další modely pak budou následovat.

Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 63 771 km
Cena: 620 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků