Jaguar F-Type SVR s pohonem všech kol se ukazuje na dalších fotkách

I přes rozsáhlou karbonovou dietu ukáže nový F-Type SVR na váze až 1720 kg. Má totiž standardně pohon všech kol.
Seznam kapitol
  1. Jaguar F-Type SVR
  2. Fotogalerie: Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR, nejrychlejší F-Type v nabídce, zažije světovou premiéru na autosalonu v Ženevě. Už před časem jsme tu měli první snímky a uniklé informace, automobilka k tomu nyní přidává kompletní fotogalerii a poměrně rozsáhlou tiskovou zprávu se všemi detaily. Vyjímáme to podstatné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar F-Type SVR je nejrychlejší model v nabídce. Umí až 322 km/h, kabriolet je ovšem o trochu pomalejší. Pohon všech kol a automatická převodovka se dodávají sériově

Srdcem too nejrychlejšího F-Typu je motor. Konkrétně jde o kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l, který známe i z „běžného“ F-Typu R. Ovšem v modelu SVR má osmiválec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot./min. a točivý moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot./min. To mu stačí na to, aby zvládl akcelerovat na 100 km/h za 3,7 s a ve verzi kupé dosáhl na 322 km/h.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Jaguar

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozici i jako kabriolet a pokud chcete hodně připlácet, seznam příplatků je poměrně dlouhý a obsahuje i takové věci jako karbon-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbonový aerodynamický paket nebo střecha rovněž z uhlíkových vláken (u kupé).

Konstrukčně vychází model SVR z kupé F-Type R AWD, což neznamená nic jiného, než že standardně bude nejrychlejší F-Type dodáván nejen s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale také výhradně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Kdo chce dělat rozevláté drifty, tomu stejně bude stačit šestiválcový F-Type S s manuálem a samosvorem.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

Komponenty podvozku, brzd a řízení se dočkaly nových dílů a nastavení. Například zcela nový titanový výfuk poskytuje nejen výraznější zvukový doprovod (to by nás zajímalo, jestli může být něco ještě výraznějšího než sériový F-Type R, aniž by to překračovalo hlukové limity), ale i úsporu 16 kg hmotnosti.

Celkem zhubl Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale pokud si připlatíte za všechny odlehčené doplňky, může rozdíl činit až 50 kg. I tak ale provozní hmotnost kupé dosahuje hodnoty 1705 kg, u kabrioletu 1720 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud vám sériové doplňky nestačí, můžete si připlatit za karbon-keramické brzdy, karbonovou střechu či aerodynamický paket rovněž z karbonu. Tím ušetříte dalších 25 kg

Standardně jezdí F-Type SVR na pneumatikách 265/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Sériové ocelové brzdy mají průměr 380 mm vpředu a 376 mm vzadu, příplatkové karbonové pak 398 mm vpředu a 380 mm vzadu. Vždy dostanete vpředu šestipístkové třmeny, vzadu jsou třmeny čtyřpístkové.

Jaguar si za nejsilnější F-Type naúčtuje na britském trhu 110 000 liber (3 817 000 korun), za kabriolet SVR dáte minimálně 115 485 liber (4 007 000 korun). Auto už můžete objednávat a dodávky zákazníkům se rozběhnou v polovině roku.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků