Jaguar F-TYPE pro MY16 s pohonem AWD a přímo řazenou převodovkou

 

  • Jaguar F-TYPE dostal pro modelový rok 2016 nové převodovky a pohon všech kol.
  • Nabídka se rozrůstá ze šesti na 14 variant modelu.
  • Pohon všech kol typu torque-on-demand (AWD) rozvíjí výkonové a dynamické schopnosti F-TYPU na jakémkoli povrchu a za jakýchkoli podmínek.
  • F-TYPE R Coupé s výkonem 550 koní v provedení AWD akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 300 km/h.
  • Systém Intelligent Driveline Dynamics (IDD) v maximální možné míře rozvíjí výkonový potenciál trakce AWD při současném zachování charakteru vozu s pohonem zadních kol.
  • Vozy Jaguar F-TYPE s pohonem všech kol mají upravený design kapoty motoru s výraznějším vyboulením a novými výdechy.
  • Verze s kompresorem přeplňovaným šestiválcem a pohonem zadních kol jsou vybaveny šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
  • Jaguar F-TYPE R Cabriolet nově dostal kompresorem přeplňovaný osmiválec s výkonem 550 koní. K dispozici bude v provedení s pohonem zadních i všech čtyř kol.
  • Elektrický posilovač řízení přináší ještě větší přesnost a cit a v kombinovaném cyklu EU snižuje emise CO2 o 4 g/km.
  • Vektorování točivého momentu za pomoci brzd vylepšuje agilitu, je standardem u verzí R a nyní také volitelné u provedení s V6.
  • V nabídce je i paket Sport Design, který je určený jak pro Coupé, tak pro Cabriolet.
  • Nové multimediální systémy InControl Touch a InControl Touch Plus přináší rychlé, intuitivní ovládání a podporu připojení chytrých telefonů s operačními systémy Apple a Android, se kterými si řidič může například nastartovat motor.
  • Nová řada F-TYPE pro modelový rok 2016 se začne prodávat na jaře 2015.

SHRNUTÍ

Jaguar F-TYPE získal pohon všech kol, šestistupňovou přímo řazenou převodovku a elektrický posilovač řízení (EPAS), který bude standardem ve všech verzích. Základ zůstal naprosto stejný tedy lehká konstrukce, uhlazený výkon, dokonalé proporce a design. Nový F-TYPE Coupé a Cabriolet přináší intuitivnější ovládání napříč celou rozšířenou řadou, která nyní čítá 14 variant. Nejnovější technologie pohonu a zavěšení posilují propojení mezi vozem a řidičem a F-TYPE tak poskytuje ještě větší rozsah dynamických schopností.

„Při navrhování F-TYPU s pohonem všech kol bylo naším cílem zachování charakteru pohonu zadních kol, který je důležitou součástí DNA Jaguaru, a zároveň nabídnout ještě lepší dynamické schopnosti. Výsledkem je ovladatelný, využitelný a neuvěřitelně rychlý sportovní vůz pro jakékoli počasí a podmínky na silnici.“

„S možností volby přímo řazené převodovky pro F-TYPE s V6, jsme se pustili do vytvoření velice přesné, technické a citlivé míry interakce mezi řidičem, spojkou a řadícím mechanismem převodovky. Tohle je auto pro opravdové nadšence,“ řekl Ian Hoban, Vehicle Line Director Jaguar.

Řada F-TYPE se rozšířila na 14 variant, od Coupé a Cabrioletu s kompresorem přeplňovaným V6 o výkonu 340 koní, s pohonem zadních kol a přímo řazenou převodovkou, po F-TYPE R Coupé a Cabriolet s kompresorem přeplňovaným V8 o výkonu 550 koní, s pohonem všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift. Přenos točivého momentu 680 Nm na všechna kola pomáhá verzím R ke zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 4,1 sekundy a dále až k maximální rychlosti 300 km/h.

Hliníková kapota prošla menšími změnami. Patrné je výraznější vyboulení kapoty. Na každé straně jsou typické výdechy posunuté dále od sebe a více dopředu než je tomu u verzí s pohonem zadních kol. Vozy s V6 a pohonem všech kol rovněž dostaly unikátní 19palcová kola Volution ve stříbrném nebo diamantově šedém laku Technical Grey.

Systém pohonu všech kol obsahuje Intelligent Driveline Dynamics (IDD). Aby systém IDD poskytoval optimální rozdělení točivého momentu, je propojen s motorem, zadním diferenciálem, mezinápravovou spojkou a systémem Dynamic Stability Control (DSC).

Pohon všech kol pracuje na principu torque-on-demand a za normálních podmínek posílá 100 % točivého momentu motoru na zadní kola. To ponechává F-TYPU charakter ovládání vozu s pohonem zadních kol a zároveň snižuje nežádoucí ztráty v transmisi. Když systém zjistí, že se zadní kola blíží k hranici dostupné přilnavosti, elektronikou řízená mezinápravová spojka přenese točivý moment na přední kola a zlepší trakci. Další výhodou pohonu všech kol je schopnost měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola a tím potlačit přetáčivost při rychlém průjezdu zatáčkou.

I když osmistupňová samočinná převodovka Quickshift nabízí výbornou kombinaci rychlosti řazení, komfortu a kultivovanosti, byla tu vždy vybraná skupina nadšenců, kteří požadovali manuální řazení. Tým inženýrů proto speciálně pro F-TYPE s vysokootáčkovým V6 a pohonem zadních kol vyvinul šestistupňovou přímo řazenou převodovku. Krátké dráhy řazení (pouze 45 mm), těsné odstupňování převodových poměrů a pedály perfektně umístěné pro řazení s meziplyny.

Jaguar F-TYPE také využívá EPAS (Electric Power Assisted Steering). A protože elektromotor poskytuje posilovací účinek pouze ve chvílích, když je potřeba, klesla spotřeba paliva a emise CO2 až o 4 g/km v kombinovaném cyklu EU.

Vektorování točivého momentu za pomoci brzd (TVbB) vyvinuté pro F-TYPE R Coupé je nyní k dispozici pro všechny verze. Je integrováno do systému DSC a samostatným při brzděním vnitřních kol potlačuje nedotáčivost a pomáhá řidiči projet zatáčku v ideální stopě. TVbB také pomáhá stabilizovat vůz a minimalizuje pohyby volantem při manévrech jako je náhlé vyhýbání.

Ti, co hledají maximální styl a výkonnost, ho najdou v F-TYPU R Cabriolet. Je k dispozici s pohonem zadních i všech kol a nahrazuje F-TYPE V8 S s výkonem 495 koní a pohonem zadních kol. Pro okamžitou reakci vůz kombinuje pětilitrový V8 Jaguar a přímé vstřikování paliva s přeplňováným kompresorem.

Celohliníkový motor se čtyřmi vačkovými hřídeli disponuje parametry 550 koní a 680 Nm, je párován výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift a na výběr je pohon zadních i všech kol. Extra trakce pohonu všech kol dovoluje         F-TYPU R Cabriolet i Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 4,1 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 300 km/h.

Vylepšení se neomezila jen na podvozek a technologie pohonu. Přístrojový štít má nové ukazatele a budíky. Vylepšen je také multimediální systém. Navigace je mnohem rychlejší a poprvé jsou k dispozici mapové podklady na SD kartě.

F-Type může být nově specifikován s telematickými funkcemi InControl Secure a InControl Remote. Pokud je vůz odcizen, InControl Secure upozorní řidiče prostřednictvím aplikace v chytrém mobilním telefonu a pracuje s orgány činnými v trestním řízení na lokalizaci a navrácení vozu. Pokud jste mimo vůz, funkce InControl Remote nabízí možnost prostřednictvím chytrého mobilního telefonu kontrolovat takové informace jako množství paliva v nádrži nebo zamčení vozu. Pro maximální pohodlí a komfort může řidič chytrý mobilní telefon použít k nastartování motoru a nastavení požadované teploty v interiéru ještě před tím, než vůbec vyrazí na cestu.

Zákazníci, kteří chtějí vzhled svého F-TYPU ještě vyšperkovat, mohou sáhnout po paketu Sport Design. Ten obsahuje na míru vyrobený splitter, prahy, difuzor, a pro Coupé pevný zadní spoiler, aniž by narušily čistotu linií.

Řada F-Type Coupé pro modelový rok 2016:

  • F-Type Coupé (340 koní, AT RWD / MT RWD)
  • F-Type S Coupé (380 koní, AT RWD nebo AWD, RWD MT)
  • F-Type R Coupé (550 koní, AT RWD nebo AWD)

Řada F-Type Cabriolet pro modelový rok 2016:

  • F-Type (340 koní, AT RWD / MT RWD)
  • F-Type S Coupé (380 koní, AT RWD nebo AWD, RWD MT)
  • F-Type R Coupé (550 koní, AT RWD nebo AWD).

Nové verze Jaguaru F-TYPE je možné objednávat již nyní. První dodávky dorazí k zákazníkům v dubnu 2015. Nové varianty se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou sníží základní cenu Coupé a Cabrioletu o zhruba 46 212 Kč. Cena verzí AWD bude v porovnání s verzemi s pohonem zadních kol přibližně o 179 700 Kč vyšší.

Ceny osmi nových variant Jaguaru F-TYPE:

F-TYPE Coupé (340 PS, 6 speed manual)                                        1 834 975 Kč

F-TYPE Coupé S (380 PS, 6 speed manual)                                    2 176 045 Kč

F-TYPE Coupé S AWD (380 PS, 8 speed auto)                              
2 424 554 Kč

F-TYPE R Coupé AWD (550 PS, 8 speed auto)                              
3 197 865 Kč

F-TYPE Convertible (340 PS, 6 speed manual)                              
2 033 952 Kč

F-TYPE Convertible S (380 PS, 6 speed manual)                          
2 375 022 Kč

F-TYPE Convertible S AWD (380 PS, 8 speed auto)                     
2 620 991 Kč

F-TYPE R Convertible AWD (550 PS, 8 speed auto)                     
3 396 233 Kč

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků