Jaguar F-Type: kompletní informace

Jaguar oficiálně představil nový model F-Type. Před časem unikly první fotky, které následovaly fotky další, ale přesné informace chyběly. Ještě před tím, než nabídneme živé fotografie přímo z autosalonu, máme pro vás kompletní představení této poměrně hodně zajímavé novinky.

Nový dvoumístný model z dílny automobilky Jaguar přichází ve třech provedeních: F-Type, F-Type S a F-Type V8 S. Už dříve bylo potvrzeno, že v prvních dvou případech najdeme pod kapotou nový přeplňovaný třílitrový šestiválec. Ten je v základní verzi naladěn na výkon 340 koní (6500 ot./min) a nabídne 450 Nm (3500 – 5000 ot./min). Stovka je otázkou 5,3 s a maximální rychlost je omezena na 260 km/h. V kombinovaném provozu by si měl nejdostupnější F-Type vystačit s přídělem devíti litrů.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Premiéry | Paříž 2012 | Design | Jaguar

Jaguar F-Type: nové snímky horké novinky, včetně interiéru

Prostřední verze F-Type S má šestiválec naladěný na 380 koní (6500 ot./min) a vrchol točivého momentu nabídne o 10 Nm více. Zrychlení z nuly na stovku zvládnete za 4,9 s a omezovač vás utne na 275 km/h. Na spotřebě by si měla varianta S říci v kombinovaném provozu o jednu desetinu litru více než varianta základní.

Testy | Sportovní auta | Kabriolety | Jaguar

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Vrcholem je osmiválcový F-Type V8 S. V tomto případě najdeme pod kapotou přeplňovaný osmiválec, o kterém se psalo, že nabídne 510 koní. Realita je ale trochu jiná. Vrcholná motorizace vyprodukuje „pouze“ 495 koní a 625 Nm dostupných od 2500 do 5500 ot./min. Tyto parametry vystačí k akceleraci z nuly na stovku v čase 4,3 s a k maximální rychlosti 300 km/h. Všechna provedení jsou spojena s osmistupňovou převodovkou Quickshift. Bohužel trochu špatnou zprávou je fakt, že zrovna tak pro všechna tři provedení je standardem systém start/stop.

Také F-Type používá stejně jako nový Range Rover ve velké míře hliníkové slitiny. Výsledkem tak je relativně nízká hmotnost pohybující se v rozmezí od 1597 kg po 1665 kg v závislosti na konkrétní verzi. Na délku novinka měří 4470 mm, na šířku (bez zrcátek) dosahuje na 1923 mm a na výšku pouhých 1296 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2622 mm a pokud by vás to náhodou zajímalo, zavazadelník zvládne 200 litrů.

Za zmínku v souvislosti s F-Type také stojí zadní samosvorný diferenciál (pro verze S a V8 S) a klapka ve výfuku, která se otevírá za hranicí 3000 ot./min. Vzadu pak najdeme aktivní spoiler, který dokáže vyvinout přítlak až 120 kg. Kolik přesně bude nový F-Type stát na českém trhu, to se ještě neví. Ví se ale předběžná cena, která má hodnotu 1 903 000 Kč.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků