Jaguar F-Type Coupé dostal až 550 koní. Cena začíná na 1 853 478 Kč

Seznam kapitol
  1. F-Type Coupe, Video
  2. Fotogalerie (82x foto)

Po včerejším úniku tu máme oficiální informace, video a rozsáhlou fotogalerii. Vše na téma nového Jaguaru F-Type Coupé. Ten dorazí do prodeje v provedení F-Type, F-Type S a F-Type R. První dvě verze jsou shodné s roadsterem. Pod kapotou mají šestiválec naladěný na 340 k / 450 Nm, respektive na 380 k / 460 Nm. Základní verze zvládne sprint na stovku za 5,3 s, prostřední provedení je o 0,4 s rychlejší. V obou případech jde o údaje shodné s tím, co předvádí otevřené provedení.

Tajné | Kupé | Sportovní auta | Jaguar

Jaguar F-Type Coupe odhalen v předpremiéře na prvních fotkách

Vrcholná motorizace se ale liší. Na rozdíl od F-Typu V8 S, který má motor naladěný na 495 koní (625 Nm), přichází kupé v ještě ostřejší verzi. Ta nese označení F-Type R, pod kapotou má samozřejmě pětilitrový přeplňovaný osmiválec s výkonem 550 koní a točivým momentem 680 Nm. Na stovce je za 4,2 s, maximální rychlost činí 300 km/h. Zrychlení je v porovnání s V8 S lepší o jednu desetinu sekundy, maximálka je totožná. Je totiž dílem omezovače. V případě F-Typu R se bavíme o aktuálně nejrychlejším sériově vyráběném Jaguaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
F-Type Coupé je vzhledově prakticky identický s konceptem CX-16, což je mírně řečeno velmi dobrá zpráva.

Nové kupé se chlubí ještě dalším prvenstvím. Opět se do hry dostaly ve velké míře hliníkové slitiny, což zaručuje kromě rozumné hmotnosti také vysokou tuhost. Jaguar uvádí ve své tiskové zprávě torzní tuhost 33 000 Nm/stupeň. F-Type Coupé je v současnosti model s nejtužší karoserií v nabídce britské automobilky. Mimochodem nové kupé se bude nabízet buď s hliníkovou střechou, nebo s panoramatickým střešním oknem.

Video | Kabriolety | Sportovní auta | První svezení | Jaguar

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Co se designu týká, ten ve velké míře následuje koncept CX-16, což je výborná zpráva. Přeskočíme povídání o různých designových linkách a rovnou vás odkážeme do rozsáhlé fotogalerie, kde si můžete automobil prohlédnout do posledního detailu. Za zmínku související s kupé stojí fakt, že zadní třetí dveře jsou vyrobeny z kompozitních materiálů a bude je možné elektricky otevírat i zavírat. Zavazadelník zvládne slušných 407 litrů.

Pro případné zájemce bude k dispozici rovněž zajímavý seznam příplatkové výbavy. U verzí R a S lze pořídit například karbon-keramické brzdy CCM (Carbon Ceramics Matrix). Kotouče vpředu mají velikost 398 mm, na zadní nápravě najdete kotouče o rozměru 380 mm. Kromě výborného výkonu slibuje Jaguar také úsporu hmotnosti 21 kg.

První objednávky přijímá Jaguar už teď, první exempláře dorazí k zákazníkům na jaře příštího roku. Cena startuje na částce 1 853 478 Kč za F-Type Coupé 3.0 l V6. Jen pro srovnání, roadster se stejnou motorizací stojí 2 030 017 Kč.

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 74 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků