Jaguar F-Type čeká odlehčený, supersportovní Club Sport i levný čtyřválec

Základní modelová řada dvoudveřových Jaguarů dostane celou řadu nových modifikací, třetí karoserii i nejdražší a nejlevnější verzi.

Poměrně mladý model Jaguar F-Type je v současnosti k mání jako F-Type Roadster a F-Type Coupé, ale představitelé Jaguaru jsou připraveni založit na něm další expanzi. Jistě, prakticky za rohem je již premiéra nejdostupnějšího sedanu Jaguar XS, ale podle některých musí mít Jaguar zkrátka jen jeden pár dveří. A pro zastánce tohoto názoru je připraveno hned několik řešení.

Zajímavosti | Sportovní auta | Luxusní auta | Design | Názory | Jaguar

Jaguar F-Type zřejmě dostane třetí karosářskou verzi, bude to targa

Prvním bude podle všeho Jaguar F-Type s karoserií Targa, ale to není vše. Těšit se můžeme také na kupé F-Type Club Sport s pohotovostní hmotností sníženou o plných 200 kg a řadou dalších modifikací, jež vozu umožní co do jízdní dynamiky vstoupit do oblasti skutečných supersportů. Právě odlehčené varianty slavných řad C-type a E-type se staly nesmrtelnými a novinka má z 0 na 100 km/h zrychlovat už za 3,5 s, a to bez nutného zvyšování výkonu motoru.

Video | Sportovní auta | Kabriolety | První svezení | Jaguar

Jaguar F-Type: první jízdní dojmy

Přesto použití stávajícího pětilitrového, kompresorem přeplňovaného osmiválce pro nový Club Sport není zatím hotovou věcí, komplexní přístup ke snižování hmotnosti celého vozu by pod kapotu vozu nakonec klidně mohl přivést i přeplňovaný šestiválec. Na opačné straně spektra budoucí nabídky modelu Jaguar F-Type zřejmě stane provedení osazené čtyřválcem. S ohledem na stávající trendy celkem logické rozhodnutí, a ačkoli to není úplně stejná liga, i třeba Porsche Boxster a Cayman čtyřválce dostanou.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Sport | První svezení | Jaguar

Jaguar: ostré povození na Nürburgringu

Jaguar navíc příhodnou pohonnou jednotku k dispozici má, k zástavbě do kompaktního sedanu Jaguar XS s premiérou plánovanou už na letošní autosalon v Paříži připravuje moderní, přímovstřikový čtyřválcový turbomotor, jenž by se mohl v F-Type (svým způsobem) vyjímat. Kromě redukce hmotnosti a spotřeby by tento krok mohl znamenat také výraznější snížení ceny, což by dále rozšířilo spektrum potenciálních zákazníků. A o to samozřejmě jde (až) v první řadě.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků