Jaguar E-Type od CMC: podivná renovace a speciální přívěs k tomu

Zrenovovat historické vozidlo a postavit si k němu slušivý přívěsný vozík, to není nic neobvyklého. Ovšem v tomto případě to přívěsem neskončilo…

Společnost Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patří k nejrespektovanějším renovátorům klasických jaguarů, především pak legendárních strojů Jaguar E-Type. Provádí precizní práci a troufá si i na ty nejnáročnější projekty. Předloni tak byla firma CMC v Londýně například obdařena prestižní mezinárodní cenou Renovace roku (Restoration of the Year). Ocenění to bylo o to významnější, že v porotě tehdy zasedali například pětinásobný vítěz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale také uznávaný sběratel a závodník) nebo paní Susie Mossová…

Retro | Zajímavosti | Technika | Fascinace | Jaguar

Jaguaru s láskou: E-Type znovu ožil po 7000 hodinách

Tehdy šlo o náročnou, celkem 7 000 hodin trvající renovaci jednoho z dvanácti závodních speciálů Lightweight E-Type, jež vynikaly hliníkovou karoserií a řadovým šestiválcem posíleným až na 300 koní a v závodním oddělení automobilky Jaguar vznikly v první půli 60. let. Tentokrát u CMC ale připravili cosi, zač je pravověrní vyznavači klasiky zřejmě příliš rádi mít nebudou…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento Jaguar E-Type od CMC má ve skutečnosti k originálnímu provedení hodně daleko...

Na objednávku jistého amerického zákazníka tam totiž připravili na první pohled sice opět brilantní, ale ve skutečnosti výrazně přepracovanou rekonstrukci Jaguaru E-Type. Zákazník žádal vzhled 1. série vynikající úzkými nárazníky a krytými předními světlomety, ale zároveň také více prostoru pro nohy, který nabízely pozdější série 2+2. Kvůli tomu byl v rámci této renovace (říkejme jí ale raději přestavba) rozvor náprav prodloužen o 115 mm.

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Kabriolety | Jaguar

Jaguary Vysočinou aneb Velké kočky mezi kapkami deště

Základem se stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s větším z motorů (4,2 l) a úprav na něm bylo provedeno více. Pro zvětšení prostoru pro hlavy cestujících bylo zvýšeno čelní sklo a zavazadlový prostor byl přepracován tak, aby pojal nejen zvětšenou palivovou nádrž, ale také plnohodnotné rezervní kolo s tradičním drátovým výpletem a širším obutím. Vůz se dočkal rovněž klimatizace, posilovače řízení, pětistupňové převodovky, posílených brzd a modifikovaných závěsů kol, aby jízdní vlastnosti vozu odpovídaly podmínkám dnešního provozu. 

Retro | Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Premiéry | Jaguar

Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Třešničkou na dortu je pak přívěsný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarově odpovídal řešení zadní části automobilu. K vozu je připojen přes odnímatelné závěsné zařízení, jež se do zadní části tohoto jaguaru vsouvá otvorem decentně skrytým za výklopným couvacím světlem.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků