Jaguar E-Type od CMC: podivná renovace a speciální přívěs k tomu

Zrenovovat historické vozidlo a postavit si k němu slušivý přívěsný vozík, to není nic neobvyklého. Ovšem v tomto případě to přívěsem neskončilo…

Společnost Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patří k nejrespektovanějším renovátorům klasických jaguarů, především pak legendárních strojů Jaguar E-Type. Provádí precizní práci a troufá si i na ty nejnáročnější projekty. Předloni tak byla firma CMC v Londýně například obdařena prestižní mezinárodní cenou Renovace roku (Restoration of the Year). Ocenění to bylo o to významnější, že v porotě tehdy zasedali například pětinásobný vítěz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale také uznávaný sběratel a závodník) nebo paní Susie Mossová…

Retro | Zajímavosti | Technika | Fascinace | Jaguar

Jaguaru s láskou: E-Type znovu ožil po 7000 hodinách

Tehdy šlo o náročnou, celkem 7 000 hodin trvající renovaci jednoho z dvanácti závodních speciálů Lightweight E-Type, jež vynikaly hliníkovou karoserií a řadovým šestiválcem posíleným až na 300 koní a v závodním oddělení automobilky Jaguar vznikly v první půli 60. let. Tentokrát u CMC ale připravili cosi, zač je pravověrní vyznavači klasiky zřejmě příliš rádi mít nebudou…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento Jaguar E-Type od CMC má ve skutečnosti k originálnímu provedení hodně daleko...

Na objednávku jistého amerického zákazníka tam totiž připravili na první pohled sice opět brilantní, ale ve skutečnosti výrazně přepracovanou rekonstrukci Jaguaru E-Type. Zákazník žádal vzhled 1. série vynikající úzkými nárazníky a krytými předními světlomety, ale zároveň také více prostoru pro nohy, který nabízely pozdější série 2+2. Kvůli tomu byl v rámci této renovace (říkejme jí ale raději přestavba) rozvor náprav prodloužen o 115 mm.

Retro | Zajímavosti | Fascinace | Kabriolety | Kupé | Sportovní auta | Jaguar

Jaguary Vysočinou aneb Velké kočky mezi kapkami deště

Základem se stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s větším z motorů (4,2 l) a úprav na něm bylo provedeno více. Pro zvětšení prostoru pro hlavy cestujících bylo zvýšeno čelní sklo a zavazadlový prostor byl přepracován tak, aby pojal nejen zvětšenou palivovou nádrž, ale také plnohodnotné rezervní kolo s tradičním drátovým výpletem a širším obutím. Vůz se dočkal rovněž klimatizace, posilovače řízení, pětistupňové převodovky, posílených brzd a modifikovaných závěsů kol, aby jízdní vlastnosti vozu odpovídaly podmínkám dnešního provozu. 

Retro | Zajímavosti | Design | Premiéry | Sportovní auta | Jaguar

Lyonheart K: konečně moderní interpretace Jaguaru E-Type

Třešničkou na dortu je pak přívěsný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarově odpovídal řešení zadní části automobilu. K vozu je připojen přes odnímatelné závěsné zařízení, jež se do zadní části tohoto jaguaru vsouvá otvorem decentně skrytým za výklopným couvacím světlem.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek