Jaguar dá přednost „čtyřkolkám“ před hybridy

Představitelé značky Jaguar oznámili, že se spíše než na hybridy budou v nejbližší době soustředit na vývoj soustavy pohonu všech kol.

Pouštět se na pole neorané je pro každou automobilku zásadním a důsledně zvažovaným rozhodnutím, a to platí i pro ty automobilky, jež mají za sebou tak silný kapitál jako Jaguar v rámci Tata Motors. V posledních měsících značka Jaguar představila několik hybridů, například to byly turbínová studie Jaguar C-X75 a testovací prototyp Jaguar XJ Green Limo odvozený ze stávající generace velkého sedanu Jaguar XJ.

Jaguar

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

V souvislosti s Green Limo se spekulovalo o tom, že v sériové výrobě první hybridní Jaguar najdeme již během roku 2011. Nejen že to již Jaguar zřejmě nestihne, navíc dal nyní vědět, že s hybridy v nejbližší době nepočítá, neboť se soustředí na soustavu pohonu všech kol, jež by se měla objevit do dvou let ve vozech Jaguar XF a XJ. Podle šéfa Jaguaru Adriana Hallmarka je zatím hybridní pohon příliš drahý a zákazníci své peníze raději vloží do „čtyřkolky“.

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků