Jaguar C-X75: turbínový superhybrid se opravdu vyrábět bude

Na loňském autosalonu v Paříži překvapila společnost Jaguar prezentací studie supersportu Jaguar C-X75, která se stala součástí oslav 75.  výročí založení značky. Připomeňme, že tento koncept se podle slov svých tvůrců vyznačuje zrychlením z klidu na 96 km/h za 3 s, nejvyšší rychlostí přes 320 km/h, schopností jízdy na čistě elektrický pohon (až 50 km), ale emisemi CO2 o hmotnosti jen 99 g/km. Krátce po premiéře Jaguaru C-X75 jsme vás informovali o tom, že se vážně uvažuje o malosériové výrobě, což nyní pánové z Jaguaru jen potvrdili. Vznikne série omezená na 250 kusů a cena má začínat v přepočtu těsně pod hranicí 20 milionů Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli nyní značka Jaguar spadá do portfolia indické společnosti Tata Motors, model Jaguar C-X75 byl údajně vyvinut výhradně ve Velké Británii, kde má také vzniknout tato edice. Smutné je, že v sérii Jaguar C-X75 přijde o turbínový spalovací motor, který se stal snad největší senzací pařížského prototypu, který nahradí konvenční, dosud nespecifikovaná pístová pohonná jednotka. Na jízdních výkonech a spotřebě se nemá nic změnit. Firma Tata Motors to však s vývojem kompaktních turbínových motorů vhodných pro zástavbu do osobního automobilu myslí vážně (Ratan Tata proto již dokonce převzal rozhodující podíl ve specializované společnosti Bladon Jets), nicméně s praktickou aplikací turbín se u Jaguaru počítá až „ve střednědobém horizontu“. Jistým paradoxem zůstává, že Velká Británie patří mezi kolébky podobných pokusů, vzpomeňme třeba na velmi propracovaný a do sériové výroby připravený Rover Turbine z hloubi padesátých let minulého století…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků