Jaguar C-X75 končí, vyrábět se nebude s turbínami, ani bez nich

Automobilka Jaguar potvrdila včerejší neoficiální zvěsti o tom, že projekt pozoruhodného supersportovního modelu Jaguar C-X75 byl ukončen. Škoda, tento stroj působil slibně.

Na pařížském autosalonu v roce 2010, kdy značka Jaguar slavila výročí 75 let od svého založení, způsobil prototyp Jaguar C-X75 hotovou senzaci. Toto úhledné dvoudveřové kupé vynikalo nejen vyváženými liniemi inspirovanými legendárním modelem Jaguar E-type, ale především progresivní pohonnou jednotkou v podobě dvojice plynových turbín pracujících jako generátory energie pro elektromotory v kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar C-X75 alespoň vznikne v dalších funkčních prototypech

Vloni v květnu jsme vás informovali o tom, že v rámci rozletu značky Jaguar podpořeném finančními zdroji z kasy nového majitele Jaguaru Tata Motors se bude model Jaguar C-X75 vyrábět sériově. Letos v březnu pak byla tato informace upřesněna s tím, že turbíny ve vozech Jaguar C-X75 zatím použity nebudou, přičemž jejich místo nahradí přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 l z dílen firmy Cosworth.

Jaguar

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Nyní je ale všechno jinak a šéf Jaguaru Adrian Hallmark potvrdil, že model Jaguar C-X75 se nakonec sériové výroby nedočká. Do května příštího roku však vznikne pět dalších plně funkčních prototypů, z nichž dva poputují do firemního muzea, jeden bude určen demonstrativním jízdám a zbylé tři se vydraží v aukcích. A je to škoda, protože pohonné ústrojí s turbínami v úloze generátorů elektřiny určitě nejsou špatným nápadem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér byl pojat velmi působivě

Jaguar C-X75 byl výrobcem popisován jako „elektrifikovaný supervůz s prodlouženým dojezdem“, který je schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s. Vše probíhá díky páru kompaktních plynových turbín s celkovým výkonem 182 koní (134 kW), jež skrze generátor přivádějí energii li-ionovým akumulátorům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejzajímavějším prvkem prototypu C-X75 byly jistě plynové turbíny

V každém ze čtyř kol se přitom nachází elektromotory se společným výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem plných 1 608 Nm. Nejvyšší rychlost studie Jaguar C-X75 je elektronicky omezena na 330 km/h, dojezde na baterie činí 110 km a spalovací turbíny akční rádius tohoto vozu prodlouží až na 900 km.
 

Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků