Jaguar C-X75 končí, vyrábět se nebude s turbínami, ani bez nich

Automobilka Jaguar potvrdila včerejší neoficiální zvěsti o tom, že projekt pozoruhodného supersportovního modelu Jaguar C-X75 byl ukončen. Škoda, tento stroj působil slibně.

Na pařížském autosalonu v roce 2010, kdy značka Jaguar slavila výročí 75 let od svého založení, způsobil prototyp Jaguar C-X75 hotovou senzaci. Toto úhledné dvoudveřové kupé vynikalo nejen vyváženými liniemi inspirovanými legendárním modelem Jaguar E-type, ale především progresivní pohonnou jednotkou v podobě dvojice plynových turbín pracujících jako generátory energie pro elektromotory v kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jaguar C-X75 alespoň vznikne v dalších funkčních prototypech

Vloni v květnu jsme vás informovali o tom, že v rámci rozletu značky Jaguar podpořeném finančními zdroji z kasy nového majitele Jaguaru Tata Motors se bude model Jaguar C-X75 vyrábět sériově. Letos v březnu pak byla tato informace upřesněna s tím, že turbíny ve vozech Jaguar C-X75 zatím použity nebudou, přičemž jejich místo nahradí přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,6 l z dílen firmy Cosworth.

Jaguar

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Nyní je ale všechno jinak a šéf Jaguaru Adrian Hallmark potvrdil, že model Jaguar C-X75 se nakonec sériové výroby nedočká. Do května příštího roku však vznikne pět dalších plně funkčních prototypů, z nichž dva poputují do firemního muzea, jeden bude určen demonstrativním jízdám a zbylé tři se vydraží v aukcích. A je to škoda, protože pohonné ústrojí s turbínami v úloze generátorů elektřiny určitě nejsou špatným nápadem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér byl pojat velmi působivě

Jaguar C-X75 byl výrobcem popisován jako „elektrifikovaný supervůz s prodlouženým dojezdem“, který je schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 s. Vše probíhá díky páru kompaktních plynových turbín s celkovým výkonem 182 koní (134 kW), jež skrze generátor přivádějí energii li-ionovým akumulátorům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejzajímavějším prvkem prototypu C-X75 byly jistě plynové turbíny

V každém ze čtyř kol se přitom nachází elektromotory se společným výkonem 780 koní (574 kW) a točivým momentem plných 1 608 Nm. Nejvyšší rychlost studie Jaguar C-X75 je elektronicky omezena na 330 km/h, dojezde na baterie činí 110 km a spalovací turbíny akční rádius tohoto vozu prodlouží až na 900 km.
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků