Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

18 komentářů

Pilot
28. července • 18:30

... no v podstate nemam az takovy problem s litrovym vykonem cca 320 koni :) ... silene ... nehlede kolik by se takto vytahlo z treba vetsich objemu ... jen jedina otazka mi vrta hlavou ...Zivostnost ??

Moik
27. července • 14:09

To bude sběratelskej kousek, nepočítám, že by s tím opravdu někdo jezdil. 200 je určitě jen šejků, co už neví, do čeho investovat a za pár desetiletí bude mít tohle auto hodnotu 23mio USD

Antiautomat
26. července • 18:11

Odpoved na otazku ´co je radost z poriadnej masiny´ znie: VIPER.

plyn
27. července • 13:31

2 ventily na valec, OHV? nie, ďakujem...

Fantomas
26. července • 16:38

Cituji: "výkon elektromotorů stačí na zrychlení z nuly na stovku za přibližně 6 sekund. Jakmile se do procesu vloží čtyřválec, máte na tachometru 100 km/h za tři vteřiny."
Už zase plácáte dohromady vteřiny a sekundy? Proč? Máte v tom zmatek? :-)

elukok
26. července • 17:17

A můžu vědět jakej je ten horozivej významovej rozdíl tehle dvou slov?

michal1234
26. července • 19:31

ano, rozdil je v tom ze sekunda je jednotka casova a vterina je jednotka uhlova. nicmene pokud vztahneme uhlovou rychlost otaceni nasi planety, vychazi vterina tusim na 2.4 sekundy.

Fantomas
26. července • 19:29

Samozřejmě že můžete. Sekunda je jednotka času, vteřina je jednotka úhlu.
No a když odborný magazín tyhle dvě jednotky splácá dohromady (a hned za sebou), tak to vypadá opravdu velice odborně :-)

m.dlouhy
26. července • 15:40

Jednoduše kojotina... Tenhle motor by mě zaujal v autě do 800t... ale kdo si koupí 1,6 za 23 mega? Idiocie

Zelí
26. července • 13:17

Tak toto je další kandidát na ptákovinu století.

plyn
26. července • 15:11

Metalurgia a tribológia sú v neustálom rozvoji, ako všetko ostatné... ku tomu treba ešte prirátať nanotechnológie a už je taký motor reálny s obstojnou výdržou. Kebyže s tým prišiel VW, tak si šťastím pochcaný.

Zelí
26. července • 17:04

Smyslem tohoto "novinářského" nápadu je pouze strhnout pozornost na značku jaguar. A to se podařilo dokonale. Technicky je to ptákovina.

Vana666
26. července • 16:34

to jako že máme být celí paf i ze současných 1,2 TSI a spol. ?

plyn
27. července • 13:28

To rozhodne nie. Jaguar si môže dovoliť motor, ktorý bude stáť toľko, čo celá Fóbia s 1.2 TSI. TSI a pod. sú motory určené do vozidiel cenovo priateľných pre väčšinu, a tomu zodpovedá aj ich konštrukcia, použité materiály a technológie.

Vana666
26. července • 13:50

jj, napsals to mnohem vystižněji než já

Vana666
26. července • 12:54

nj, otázkou bude účinnost těžce přeplňovaného turbobenzínu, o kterých je obecně známo že při vyšším zatížení jsou výrazě žravější než atmosféry. Takže s reálnou spotřebou to podle mě nebude žádná výhra. U auta za dvacet mega asi na spotřebě fakt nezáleží vůbec, ale radost z tohodle řešení nebudou mít nejspíše ani v našem slavném Bruselu. Na druhé straně 60 km na akumulátory už dokáže testy spotřeby zkreslit do totální absurdity

BlackRider
27. července • 15:05

No vzhledem k tomu, ze tenhle motor (resp, spis generator) pobezi na konstantnich otackach, tak to s beznym turbo motorem, kterej musi zvladat zaber v sirokym pasmu otacek, nemuzes moc srovnavat...
V kazdym pripade se u sportaku za 23 mega bude vic hledet na rozmery a vahu nez na spotrebu...

BlackRider
27. července • 15:10

Aha, koukam, ze sem si blbe precet clanek a nevsim si, ze motor ma pohanet primo kola... Puvodne ty turbiny meli pouze generovat proud pro elektromotory, jestli si dobre pamatuju.

Doporučujeme

Články odjinud