Jaguar C-X75 dostane jedna-šestku, která zvládne 10 000 ot./min

Konceptem C-X75 představeným v roce 2010 na autosalonu v Paříži vyrazila automobilka Jaguar dech snad úplně všem. Studie auta využívající dvojici turbín vypadala hodně efektně, nicméně bylo téměř jisté, že pokud někdy přijde tohle auto do výroby, turbíny pod zadním oknem nebudou. Už dříve se objevily zprávy, že na místo turbín přichází benzinový čtyřválec o objemu 1,6 l.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Palivo | Kupé | Fascinace | Hybridy | Názory | Jaguar

Jaguar C-X75 bude, ale zatím bez turbín

Na první pohled to vypadá, jako špatný vtip a někteří se neváhají rozčílit nad tím, proč to ten Jaguar udělal takhle. Ale to není vše. Ona ta jedna-šestka nebude jen tak ledajaká. Maximální výkon má být díky kombinaci turba, kompresoru, přímého a nepřímého vystřikování 507 koní, což je mimochodem podobné maximum, jaké nabídne v současnosti používaný osmiválec 5.0 Supercharged. Nová jedna-šestka je schopna roztočit se až na 10 000 ot./min, což může být velice zajímavé i pro ty nejzarytější odpůrce downsizingu.

Testy | Sportovní auta | Kabriolety | Jaguar

Test: Jaguar XKR-S Convertible – na Nirvánu, na Olymp…

Elektromotory zůstávají dva, každý u jedné nápravy, spalovací jednotka je umístěna uprostřed a pohání kola zadní nápravy. Díky 200 kg vážícím akumulátorům zvládne C-X75 ujet v elektrickém režimu až 60 kilometrů a výkon elektromotorů stačí na zrychlení z nuly na stovku za přibližně 6 sekund. Jakmile se do procesu vloží čtyřválec, máte na tachometru 100 km/h za tři vteřiny. Maximální rychlost přesahuje 320 km/h. 

Jaguar

Jaguar C-X75: 780 koní a dvě turbíny

Podle Autocaru je sériová výroba už potvrzená, přičemž na svět přijde 200 kusů s astronomickou pořizovací cenou startující v přepočtu na 23 000 000 Kč. Pravda, C-X75 tedy prozatím (!) nenabídne hyper-turbíny (je potřeba vyřešit příliš vysoká teplota plynů opouštějících turbínu), ale namísto nich hyper-spalovací motor. Zákazníci uvažující o koupi tohoto auta to určitě pochopí. Vývoj plynové turbíny ovšem běží dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků