Jaguar bude příští rok závodit ve Formuli E s vlastním monopostem

Viděli jste někdy závod elektrických formulí? Ne? O mnoho jste nepřišli. Nicméně Jaguar se rozhodl vstoupit do třetího ročníku šampionátu FIA Formula E s vlastním monopostem, s jehož konstrukcí mu pomůže společnost Williams Advanced Engineering. Ano, ten Williams, který má prsty i v F1.

Pravidla Formule E příliš invence nedovolují, všichni mají jednotné šasi a jednotné akumulátory. Nyní bude ale možné používat vlastní pohonný systém, takže vstup Jaguaru dává smysl. Automobilka totiž plánuje expanzi na trhu elektromobilů. A kde jinde testovat než při závodech?

Testy | Video | Sedany | Jaguar

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Otázkou je, jak prospěšný bude závod elektrických formulí pro vývoj pohonného systému budoucích silničních elektromobilů, ale na to je ještě spousta času. První elektrické Jaguary a Land Rovery přijdou na trh až po roce 2020.

Zatímco dříve byly elektrické formule naprosto stejné, pro sezónu 2016-2017, která startuje v září 2016, již bude možné použít vlastní elektromotor, převodovku a další pomocné systémy. Jednotné bude jen šasi a sada akumulátorů. Tím se šampionát Formula E stává atraktivnější pro výrobce, neboť mohou testovat vlastní systémy.

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků