BMW už motory pro Land Rover dodávalo v minulosti. Předminulá generace Range Roveru měla osmiválce od BMW a německé jednotky jste našli i v dalších modelech z let 1994 až 2000, kdy BMW Land Rover vlastnilo. Když pak Land Rover a Jaguar přezval Ford, některé motory od BMW pokračovaly ještě pár let.
Nyní se pohonné jednotky z Mnichova do britských vozů vrátí. Jaguar a Land Rover totiž ukončí výrobu svého zajímavého kompresorem přeplňovaného osmiválce 5,0 l a nahradí ho právě jednotkou od BMW. To bude rovněž osmiválec, ale nepůjde o extrémně problémový motor N63B44, který proslul především fatálními závadami turbodmychadel, selháváním rozvodů, přehříváním a rychlým zakarbonováním.
Nový motor bude mít objem 4,0 l, dvě turba a automobilka snad konečně vyřeší všechny technické problémy, které z aktuálního motoru dělají strašáka lákavých luxusních ojetin. Ale o tom jsme už psali. Pro vozy Jaguar a Land Rover by to tak mohl být adekvátní pohon. Proti většímu motoru s kompresorem nabídne menší osmiválec od BMW nižší emise a spotřebu. A potenciál dalšího vývoje.
Pro obě strany je to výhodný obchod. BMW udá motor, po kterém nebude v jeho vozech zas tak velká poptávka. A britské automobilky ušetří za nákladný vývoj nové pohonné jednotky. Britové také chystají řadový šestiválec, ale ten bude jejich vlastní konstrukce. Vznikne „přidáním dvou válců“ k aktuálním dvoulitrovým čtyřválcům.