Jaguar a Land Rover budou hlídat cyklisty a motorkáře

Zatímco počínání motorkáře se dá ještě docela dobře odhadnout, s cyklistou je to horší. A navíc, cyklista není pořádně vidět a hlavně není slyšet. S tím má ale pomoci právě vyvíjený bezpečnostní systém automobilek Jaguar a Land Rover.

SUV | Technika | Land Rover

„Neviditelné“ auto je tady. Nové Discovery dostalo průhlednou kapotu

Na názorném videu můžete vidět, jak to funguje. Auto používá senzory, které neustále snímají své okolí a odhalí cyklistu nebo motorkáře v mrtvém úhlu. Fungovat to má i na chodce. Auto při detekci překážky vyšle varovný signál, pokud se řidič chystá udělat něco, čím by dotyčného ohrozil.

Video | Život řidiče | Názory

Traffic Droid: Proč jsou cyklisté práskači opravdu špatný nápad?

Zajímavé také je, že bezpečnostní systém třeba zabrání otevření dveří do cesty projíždějícímu cyklistovi nebo rozjezdu auta, pokud před sebou detekuje chodce.

Jaguar tvrdí, že jen na britských silnicích se ročně zraní nebo usmrtí 19 000 cyklistů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků