JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

A padla kosa na kámen; kopie amerického modelu Ford F-150 se nakonec v Pekingu neobjevila, koncern Ford se zahájení její výroby (zatím) úspěšně brání.

V půli dubna jsme vám představili sportovní dvoudveřové kupé JAC S11 čínské automobilky JAC Motors, tedy ještě před tím, než oslavilo svoji premiéru na letošním autosalonu v Pekingu. Ano, to byl ten stroj, co zboku vypadá jako Audi R8 křížené s Fordem Mustang, zezadu jako Ferrari a zepředu připomíná Lamborghini, nicméně proporcemi a koncepcí je bližší spíše někdejšímu Hyundai Coupe.

 

Zajímavosti | Tajné | Premiéry | Sportovní auta | Fascinace | Auta z Číny | Kupé | Ostatní značky | Paparazzi

JAC S11: „čínské Ferrari“ znovu žije, pod novou značkou

V Číně si, jak dobře známo, s porušováním ochranných známek a kopírováním všeho druhu hlavu nelámou, ale automobilka JAC Motors patří v této disciplíně k přeborníkům. A v souvislosti s tím jsme v rámci článku o modelu JAC S11 zmínili také jejich další novinky v podobě typů Reni (Chevrolet Silverado) a 4R3 (Ford F-150). Případ toho druhého se však obrací docela nečekaným směrem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC 4R3, kopie Fordu F-150, se nakonec na autosalonu v Pekingu neukázal 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC Reni (Chevrolet Silverado)

Obecně jsme si zvykli s povzdechem rezignovat na bezskrupulní čínské kopie prakticky všeho. Čína je zemí skutečně svéráznou; nicméně možná vás to překvapí, ale i tam existují určitá pravidla. S jejich využitím se také koncernu Ford Motor Company podařilo zhatit plány továrny JAC Motors na výrobu plagiátu jejich pick-upu F-150. A díky tomu se JAC 4R3 nakonec v Pekingu ani neobjevil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
JAC S11, slátanina všemožných evropských a amerických vlivů

V nedávném rozhovoru pro televizi Autoline.tv tento úspěch vysvětlil Bill Coughlin, šéf Fordu pro globální technologie, tím, že využili systému patentů. Ten mají v Číně vlastní, a tak to vypadá, že zkrátka pick-up F-150 zavčasu FMC patentovala také tam. Je třeba podotknout, že Ford Motor Company tuto záležitost v Číně podchytila velmi dobře již před lety a systematickým tlakem na místní úřady dosáhla toho, že čínské automobilky na rozdíl od jiných vzorů auta značky Ford prakticky nekopírují.

Bill Coughlin zároveň zdůraznil, že v případě „zaražení“ modelu JAC 4R3 šlo o výsledek velmi dobré „týmové hry“. „Takže jsme schopni naše zájmy v Číně chránit, je to složité, ale umíme to,“ prohlásil. A zda je to drahé? „Ani ne, je to levnější (přihlašování patentů – pozn. red.) než u nás.“ Takže to zřejmě opravdu jde. A automobilky z vyspělého světa by měly rychle přestat fňukat a dát se do práce.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků