Izaro GT-E: elektrosporťák ze Španělska

Španělský podnikatel Gregorio Peña, vlastnící kromě jiného také madridské dealerství značky Bentley, se rozhodl využít rozmachu elektromobilů a postavit se konkurenci sportovních strojů Tesla nebo Venturi.

Stavba nového vozu GT-E prý pomalu finišuje, zákazník má mít na výběr verzi s hybridní pohonnou soustavou i plný elektromobil. První z nich bude disponovat výkonem 416 koní (310 kW), zatímco elektromobil nabídne rovných 500 koní, tedy 373 kW. V obou případech by se měla hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h pohybovat okolo 4 s a nejvyšší rychlost má stanout na hranici 280 km/h. K těmto parametrům má přispět lehká konstrukce s pohotovostní hmotností celého vozu do jedné tuny. Proto budou konstrukční komponenty stavěny z lehkých slitin hliníku a hořčíku a mají adoptovat výrobní postupy používané v leteckém průmyslu. Elektromobil ujede až 250 km a hybrid pak 690 km bez zastávky.

Gregorio Peña je známý snílek, takže kdo ví, zda se jeho „elektrosportu“ někdy dočkáme. Jeho Izaro Motors nyní uvedla, že novinka má stát nejvýš 60 000 eur. Inu, uvidíme, zda se nějakého Izara někdy dočkáme...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Izaro GT-E zatím pouze jako malůvka
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků