Izaro GT-E: elektrosporťák ze Španělska

Španělský podnikatel Gregorio Peña, vlastnící kromě jiného také madridské dealerství značky Bentley, se rozhodl využít rozmachu elektromobilů a postavit se konkurenci sportovních strojů Tesla nebo Venturi.

Stavba nového vozu GT-E prý pomalu finišuje, zákazník má mít na výběr verzi s hybridní pohonnou soustavou i plný elektromobil. První z nich bude disponovat výkonem 416 koní (310 kW), zatímco elektromobil nabídne rovných 500 koní, tedy 373 kW. V obou případech by se měla hodnota zrychlení z klidu na 100 km/h pohybovat okolo 4 s a nejvyšší rychlost má stanout na hranici 280 km/h. K těmto parametrům má přispět lehká konstrukce s pohotovostní hmotností celého vozu do jedné tuny. Proto budou konstrukční komponenty stavěny z lehkých slitin hliníku a hořčíku a mají adoptovat výrobní postupy používané v leteckém průmyslu. Elektromobil ujede až 250 km a hybrid pak 690 km bez zastávky.

Gregorio Peña je známý snílek, takže kdo ví, zda se jeho „elektrosportu“ někdy dočkáme. Jeho Izaro Motors nyní uvedla, že novinka má stát nejvýš 60 000 eur. Inu, uvidíme, zda se nějakého Izara někdy dočkáme...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Izaro GT-E zatím pouze jako malůvka
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků