Iveco končí výrobu v pěti továrnách v Evropě

Italský výrobce užitkových vozidel Iveco uzavře do konce roku pět továren v Rakousku, Německu a ve Francii. Důvodem jsou klesající prodeje v Evropě.

Pokračuje tak restrukturalizace v rámci italského koncernu Fiat. Iveco je totiž součástí společnosti Fiat Industrial, která se začátkem loňského roku oddělila od výrobce osobních aut Fiat SpA. 

„Uzavření továren postihne 1075 zaměstnanců. Nyní jednáme s odbory,“ nastínil propouštění generální ředitel Iveca Alfredo Altavilla. Společnost už dřív ukončila provoz v závodech na výrobu autobusů v Itálii a Španělsku.

„Zavírání továren je bolestivé, ale slouží k tomu, abychom podnik jako celek posílili,“ prohlásil Altavilla v Turíně při prezentaci nového kamionu Stralis. Zároveň ujistil, že rozhodnutí neovlivní plán investovat půl miliardy eur do výstavby nového závodu na výrobu kamionů v Madridu a přijmout tam 1200 lidí, z toho 500 pracovních míst by mělo vzniknout ještě letos.

Altavilla také odmítl spekulace o tom, že Iveco by mohlo převzít amerického konkurenta Navistar. „Je to skvělá značka se skvělou distribuční sítí. Její motory jsou však zcela odlišné od našich,“ uvedl Altavilla.

Zdroj: E15.cz
 

Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků