Italská policie dostala další vozy Lamborghini

Pokud si myslíte, že italské hlídce ujedete, s největší pravděpodobností přeceňujete schopnosti svého auta.

U nás se stále hovoří o tom, zda by měli mít naši policisté k dispozici rychlá auta ke stíhání neukázněných řidičů. Mluví se o tom, že takové pronásledování zbytečně a zásadně ovlivňuje bezpečnost silničního provozu, ale také o tom, že u nás nejsou dostatečně vycvičení policisté, kteří by takovýmto stíhačům mohli vládnout. Při nedostatečném využití necelé dvacítky stávajících rychlých vozů Mondeo ST220 působí rozpačitě rozhodnutí nakoupit skrze zlínské zastoupení Samohýl ještě rychlejší Passaty. Podobnými otázkami se ale příliš nezaobírají v Itálii. Povaha tamního silničního provozu i samotných řidičů jsou v porovnání s podmínkami u nás výrazně jiné, navíc tradice rychlých vozů ve službách spravedlnosti tam má podstatně delší historii než u nás.

Ujíždět policistům je hloupost, ale dvojnásobně to platí v Itálii, kde státní policii šéfuje prefekt Antonio Manganelli. Ten totiž právě osobně převzal z rukou představitelů společnosti Lamborghini v Boloni nový speciál typu Gallardo LP560-4, opatřený pochopitelně majáky a dalšími výsostnými znaky policejního vozu. Technikům v Lamborghini se podařilo do tohoto superauta elegantně vestavět veškeré potřebné náčiní. Na palubě tak naleznete kamerový systém, který vás může hned na místě usvědčit, nebo váš skutek pobaví kluky v modrém přímo na stanici díky bezdrátového přenosu informací v reálném čase. Obvyklá sada držáků zbraní a vysílaček zahrnuje také chladicí zařízení v přídi vozu, kam lze uložit části lidského těla při převozu na patologii nebo k lékaři, pokud se jedná o prst, jenž jste si právě nechtíc ustřelili.  

Použití superrychlého Lamborghini není v soudobé tradici italské policie raritou. V Římě již policie najela s Gallardem 140 000 bezproblémových kilometrů, zatímco v Boloni má jiný policejní speciál stejného typu na svém tachometru téměř 100 000 km. Kolik kilometrů by v takovém autě do první nehody asi ujeli naši borci v modrém?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lambroghini Gallardo LP560-4 pro italskou policii

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků