Italská policie dostala další vozy Lamborghini

Pokud si myslíte, že italské hlídce ujedete, s největší pravděpodobností přeceňujete schopnosti svého auta.

U nás se stále hovoří o tom, zda by měli mít naši policisté k dispozici rychlá auta ke stíhání neukázněných řidičů. Mluví se o tom, že takové pronásledování zbytečně a zásadně ovlivňuje bezpečnost silničního provozu, ale také o tom, že u nás nejsou dostatečně vycvičení policisté, kteří by takovýmto stíhačům mohli vládnout. Při nedostatečném využití necelé dvacítky stávajících rychlých vozů Mondeo ST220 působí rozpačitě rozhodnutí nakoupit skrze zlínské zastoupení Samohýl ještě rychlejší Passaty. Podobnými otázkami se ale příliš nezaobírají v Itálii. Povaha tamního silničního provozu i samotných řidičů jsou v porovnání s podmínkami u nás výrazně jiné, navíc tradice rychlých vozů ve službách spravedlnosti tam má podstatně delší historii než u nás.

Ujíždět policistům je hloupost, ale dvojnásobně to platí v Itálii, kde státní policii šéfuje prefekt Antonio Manganelli. Ten totiž právě osobně převzal z rukou představitelů společnosti Lamborghini v Boloni nový speciál typu Gallardo LP560-4, opatřený pochopitelně majáky a dalšími výsostnými znaky policejního vozu. Technikům v Lamborghini se podařilo do tohoto superauta elegantně vestavět veškeré potřebné náčiní. Na palubě tak naleznete kamerový systém, který vás může hned na místě usvědčit, nebo váš skutek pobaví kluky v modrém přímo na stanici díky bezdrátového přenosu informací v reálném čase. Obvyklá sada držáků zbraní a vysílaček zahrnuje také chladicí zařízení v přídi vozu, kam lze uložit části lidského těla při převozu na patologii nebo k lékaři, pokud se jedná o prst, jenž jste si právě nechtíc ustřelili.  

Použití superrychlého Lamborghini není v soudobé tradici italské policie raritou. V Římě již policie najela s Gallardem 140 000 bezproblémových kilometrů, zatímco v Boloni má jiný policejní speciál stejného typu na svém tachometru téměř 100 000 km. Kolik kilometrů by v takovém autě do první nehody asi ujeli naši borci v modrém?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lambroghini Gallardo LP560-4 pro italskou policii

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 54 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků