Italové přestávají kupovat auta, přesedají do autobusů a vlaků

Prodeje automobilů na Apeninském poloostrově, na jednom z hlavních evropských trhů, prudce padají. Potvrdilo se to i v březnu…

Březnové chabé prodeje nejvíce ovlivnila stávka autodopravců a také zpomalující se italská ekonomika. Výhled na celý rok je chmurný.

Je zřejmé, že Italové přesedají houfně z automobilů do vlaků a autobusů. Mohou za to hlavně zvyšující se ceny paliv, větší poplatky pojišťovnám a vyšší ceny mýtného na dálnicích. Letos ve velkých městech – jako jsou Milán, Řím, Turín – stoupl počet cestujících v hromadných dopravních prostředcích o 30 procent.

Chuť k utrácení a koupi nového automobilu nepodporují ani údaje o počtu nezaměstnaných – v březnu se jejich počet zvýšil v Itálii o 1.2 procenta na 9.3 procent. To je nejhorší situace od ledna 2004.

Podle asociace UNRAE lze na základě špatných březnových prodejů předpovědět, že se v zemi letos prodá jen 1.37 milionu aut. To by bylo nejméně od roku 1979.

Sergio Marchionne, šéf aliance Fiat-Chrysler, je o něco optimističtější. Odhaduje, že se v Itálii letos prodá 1.5 milionu vozů. To by ale stejně znamenalo oproti loňsku propad o 15 procent.

Prodeje automobilů padají v Itálii už čtyři roky za sebou. Loni spadly o 10.8 procent na 1.75 milionu vozů. 

S největší pravděpodobností se tedy letos prodá v Itálii o 250 000 vozů méně. Pokud k tomu dojde, evropský trh s novými automobily spadne o dvě procenta.
 

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků