Italové přestávají kupovat auta, přesedají do autobusů a vlaků

Prodeje automobilů na Apeninském poloostrově, na jednom z hlavních evropských trhů, prudce padají. Potvrdilo se to i v březnu…

Březnové chabé prodeje nejvíce ovlivnila stávka autodopravců a také zpomalující se italská ekonomika. Výhled na celý rok je chmurný.

Je zřejmé, že Italové přesedají houfně z automobilů do vlaků a autobusů. Mohou za to hlavně zvyšující se ceny paliv, větší poplatky pojišťovnám a vyšší ceny mýtného na dálnicích. Letos ve velkých městech – jako jsou Milán, Řím, Turín – stoupl počet cestujících v hromadných dopravních prostředcích o 30 procent.

Chuť k utrácení a koupi nového automobilu nepodporují ani údaje o počtu nezaměstnaných – v březnu se jejich počet zvýšil v Itálii o 1.2 procenta na 9.3 procent. To je nejhorší situace od ledna 2004.

Podle asociace UNRAE lze na základě špatných březnových prodejů předpovědět, že se v zemi letos prodá jen 1.37 milionu aut. To by bylo nejméně od roku 1979.

Sergio Marchionne, šéf aliance Fiat-Chrysler, je o něco optimističtější. Odhaduje, že se v Itálii letos prodá 1.5 milionu vozů. To by ale stejně znamenalo oproti loňsku propad o 15 procent.

Prodeje automobilů padají v Itálii už čtyři roky za sebou. Loni spadly o 10.8 procent na 1.75 milionu vozů. 

S největší pravděpodobností se tedy letos prodá v Itálii o 250 000 vozů méně. Pokud k tomu dojde, evropský trh s novými automobily spadne o dvě procenta.
 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků