Italdesign + Volkswagen Group = Brivido

Legendární italská karosárna Italdesign, vedená neméně slavným Giorgettem Giugiarem, se v Ženevě prezentuje plně provozuschopným supersportovním hybridem Brivido.

Model Brivido je údajně plně funkčním prototypem supersportovního čtyřmístného automobilu blízké budoucnosti, který má vynikat jízdními výkony a vlastnostmi, ale také špičkovou úrovní jízdního komfortu pro všechny členy posádky. Na jeho přípravě se významným způsobem podílel také koncern VW Group, který před dvěmi lety skoupil 90,1% akcií Italdesignu a zachránil jej tím před bankrotem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italdesign Giugiaro Brivido v Ženevě

Podrobnosti o hybridní pohonné soustavě neznáme, jisté je pouze to, že roli agregátu s vnitřním spalováním hraje zážehová jednotka o objemu 3,0 l a výkonu 360 koní (265 kW), na níž navazuje osmistupňová automatická převodovka. Italdesign Brivido dosáhne nejvyšší rychlosti přes 275 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 5,8 s. O spotřebě ani emisích CO2 se zatím nehovořilo.

Volkswagen | Byznys

Volkswagen definitivně převzal studio Italdesign

Sám Giorgetto Giugiaro slibuje, že špičkové jízdní výkony nemají v případě modelu Brivido negativní vliv na komfort cestování žádného ze čtyř pasažérů. Jejich výhled zlepšují bohatě prosklené části karoserie od rozměrného čelného skla přes střechu až po dlouhé, vzhůru výklopné boční dveře, jež umožňují přístup k oběma řadám sedadel zároveň.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie s ostrými a originálními rysy nabízí pohodlný přístup ke všem čtyřem sedadlům

Za pozornost stojí také vnitřní výbava prototypu Italdesign Giugiaro Brivido. Karosárna ve spolupráci s VW Group a jeho výzkumným oddělením pro vývoj elektronických soustav ERL připravila řadu pozoruhodných řešení. Za zmínku stojí třeba pokrokový (a také patentovaný) masivní sloupek volantu, který na lehké konzoli nese v konfiguraci motocyklu malé monitory promítající signál kamer nahrazujících zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé prvky palubních ovládacích a kontrolních prvků studie Brevido byly patentovány

Na příčkách volantu se nacházejí dotykové spínače ovládající například vnější osvětlení a zábavní systémy (vlevo) nebo klimatizaci (vpravo). Spolujezdec má před sebou vlastní přístrojový štít s rychloměrem a dalšími ukazateli provozních parametrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod něj lze zasunout a párovat tablet iPad, který pak nabízí další možnosti sledování a ovládání dílčích skupin vozu. Nevím jak vy, ale já bych zřejmě nebyl zrovna nadšen z toho, kdyby můj spolujezdec (hlavně pak spolujezdkyně…) mohl přesně a pohodlně sledovat rychlost jízdy a přepínat mi rádio…
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků